וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל: "לא נחדש הרגיעה בעזה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.12.2008 / 15:50

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, אמר כי ארגונו לא יחדש את הסכם הרגיעה עם ישראל, שאמור לפקוע בסוף השבוע. הנהגת חמאס בעזה לא אישרה את הפסקת הרגיעה

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל אמר היום (ראשון) כי הארגון לא יחדש את הסכם הרגיעה ברצועת עזה, שאמור לפקוע ביום שישי הקרוב. משעל נועד היום בדמשק עם נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ימי קרטר. בתוך כך, כ-200 אלף תומכי חמאס השתתפו בעצרת המרכזית לציון 21 שנים לייסוד ארגון חמאס הנערכת ברחבה ענקית במערב העיר עזה. ראש ממשלת חמאס בעזה איסמעיל הניה נשא דברים בעצרת ואמר כי חמאס אינו תופעה חולפת אלא ארגון שורשי ויציב. "לאחר המצור על עזה חמאס הוא ארגון חזק יותר משום שהוא שואב את כוחו מאללה", אמר.

הניה הבהיר כי ארגונו לא יכיר בישראל והוסיף: "חמאס אינו מייצג יותר רק את עצמו אלא את כל בני האומה המוסלמית והערבית". הוא בירך את עשרות האלפים שהגיעו לעצרת ואמר כי בבואם הם "מביעים דבקות בעקרונות ומגנים על הזכויות של העם הפלסטיני". הניה שיבח את המספר הגדול של המשתתפים בעצרת ואמר כי זהו מסר לבוש, לאובמה ולישראל. "בוש, אתה נפלת, אבל הנשק של חמאס לא יפול".

"ישראל לא מילאה אחר תנאי הרגיעה", הוסיף הניה. "המצור לא הוסר והמעברים לא נפתחו. הפלגים הפלסטינים נפגשו ודנו בעתיד הרגיעה, וההתרשמות שנוצרה להם מהרגיעה היא שלילית". לדבריו, חמאס לא הצליח למצוא שום גורם שיפקח באופן ישיר על ישראל ושיבטיח את מחויבותה להסכם הרגיעה.

בכיר חמאס, איסמעיל רדואן אמר לאתר חדשות פלסטיני כי כל הסימנים בשטח מצביעים על כך שהרגיעה לא תחודש וזאת "משום שישראל אינה ממלאת אחר סעיפי הרגיעה". יחד עם זאת יצוין כי אף גורם חמאס בעזה לא אישר באופן רשמי כי הרגיעה לא תוארך.

"אנו נבוא אל ערביי ישראל"

הניה גם התייחס לדבריה של שרת החוץ ציפי לבני בנוגע לערביי ישראל ואמר כי ערביי ישראל "לא יבואו אלינו, אלא אנחנו נבוא אליהם". הוא חזר ואמר כי ארגונו דבק בזכות השיבה.

דובר חמאס סאמי אבו זוהרי אמר כי העצרת הענקית שאליה הגיעו מאות אלפי בני אדם, "נושאת מסר נגד ההתפשרות על העקרונות הלאומיים". לדבריו, "הכמות האדירה של המשתתפים בעצרת היא התשובה האמיתית למסע ההסתה המשוגע נגד חמאס ולהטלת הספק בארגון". במהלך העצרת עלה על הבמה פעיל חמאס לבוש מדי צה"ל ומחופש לחייל החטוף גלעד שליט. הפעיל המחופש אמר כי הוא "מתגעגע לאמא ואבא", לקול תשואות הקהל.

העצרת המרכזית נערכת תחת הכותרת "הגדה ועזה – אחדות ועוצמה". דגלי חמאס ותמונות של בכירי חמאס תלויים בכל עבר, ביניהן תמונתו של מייסד הארגון שחוסל על ידי ישראל, השייח' אחמד יאסין. מאות שוטרים פלסטינים הכפופים לחמאס פרושים מאתמול ברחבי הרצועה כדי לשמור על הסדר לקראת עצרת ההמונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully