וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקסיטן: נעצרו חשודים בביצוע הפיגוע במומביי

12.12.2008 / 12:41

בעקבות לחצים כבדים מצד הודו וארה"ב נערכה הלילה פשיטה על מטה מליציית "לשקר א-טייבה", החשודה בביצוע פיגועי הטרור במומביי

מקורות רשמיים בפקיסטן דיווחו היום (שישי) על מעצר פעילים וסגירת משרדים של מליציית "לשקר א-טייבה" בעקבות לחץ בינלאומי לפעולה תקיפה נגד ארגוני טרור המואשמים בפעולות הטרור במומביי. "לשקר א-טייבה" היא קבוצת מליציה שפועלת מפקיסטן ואחראית למספר פיגועי טרור שאירעו בעבר בשטחה של הודו.

הפשיטה על משרדי הארגונים נערכה במשך הלילה בהתאם להצהרת פקיסטן לפיה היא תפעל בכפוף להחלטת האו"ם שקובעת כי חפיז סאעד, מקים ארגון "לשקר א-טייבה" ואנשיו מקושרים לארגון אל-קאעדה והטליבן. החלטת האו"ם קובעת כי ארבעת המנהיגים של קבוצת המליציה הפקיסטנית, נכללים עתה ברשימת הטרור של מועצת הביטחון של האו"ם. צעד זה מהווה הבעת תמיכה בהודו, שדרשה מפקיסטן להגביר את המאמצים לפעול נגד מחבלים הפועלים בשטחה.

לפעולה קדמו לחצים כבדים מצד הודו וארה"ב בעקבות מתקפת הטרור בחודש שעבר במומביי שגבתה את חייהם של 179 בני אדם, ביניהם שישה אזרחים אמריקאיים.

סגן מזכירת המדינה האמריקאית, ג'ון נגרופונטה, נפגש עם פוליטיקאים פקיסטנים ורמטכ"ל צבא פקיסטן לפני שטס לניו דלהי כחלק מהמאמצים הדיפלומטיים שמטרתם בין השאר למנוע הידרדרות ביחסי הודו-פקיסטן.

כוחות הביטחון של פקיסטן כבר פשטו השבוע על מחנה של "לשקר א-טייבה" בחלקה הפקיסטני של קשמיר, ועצרו 15 בני אדם. אחד העצורים בפשיטה היה זאקי-אור-רהמן לקבי, אחד מקציני המבצעים של "לשקר א-טייבה". לקבי הוזכר כמתכנן הראשי של הפיגוע במומביי על ידי המחבל היחיד שנתפס ונותר בחיים. למחרת הבהירו שלטונות פקיסטן כי אין בכוונתם להסגיר לידי הודו חשודים בפיגועי הטרור במומביי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully