וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: המושל ניסה למכור את הכיסא של אובמה

עידן דורנר

9.12.2008 / 17:09

רוד בלגוג'ביץ' מואשם בניסיון לשוחד פוליטי: ניסה למכור את מקומו של אובמה בסנאט, לאחר שהתפטר, בתמורה לטובות הנאה

מושל אילינוי רוד בלגוג'ביץ' נעצר היום (שלישי) והואשם שביצע שורה של עבירות פליליות, בהן גם ניסיון למכור את תפקיד יורשו של ברק אובמה בסנאט, אותו הוא אמור לבחור מתוקף סמכותו. בלגוג'ביץ' הואשם גם באיום לא חוקי למנוע סיוע כספי לקבוצת "טריביון", המוציאה לאור של ה"שיקגו טריביון", עד שיפוטרו עורכים שנחשבים למבקרים חריפים שלו.

בלגוג'ביץ', דמוקרט בן 51, נעצר ביחד עם ראש הסגל שלו ג'ון האריס. בכתב האישום בן 76 העמודים מואשמים השניים בקשירת קשר לביצוע הונאת דואר ובניסיון לשוחד. במדינת אילינוי, המושל אחראי לבחירת יורש לנציג המדינה בסנאט, אם הוא עוזב את התפקיד לפני תום כהונתו. אובמה התפטר מהסנאט מיד לאחר בחירתו לנשיאות בנובמבר.

מה-FBI, שניהל את החקירה, נמסר כי בית המשפט אישר לצוטט לקו הטלפון של בלגוג'ביץ', והוא הוקלט כשהוא דורש לקבל משכורת "משמעותית" לעצמו מטעם קרן ללא מטרת רווח או מארגון ועד עובדים, תפקיד לאשתו בדירקטוריון, הבטחות לתרומות עבור מסעות הבחירות שלו ואפילו תפקיד בקבינט של אובמה או כשגריר מטעם ארה"ב בתמורה לבחירת היורש בסנאט. בין היתר, הוא הוקלט אומר: "אני רוצה לעשות כסף". גם קודמו של בלגוג'ביץ' בתפקיד, ג'ורג' ריאן, נכלא בעקבות שורה של עבירות שחיתות.

מקורביו של אובמה סרבו להגיב לפרשה, אך מסרו כי צוות המעבר של אובמה לבית הלבן יפרסם הודעה רשמית בנושא בקרוב. התובע הכללי פטריק פיצ'ג'רלד הבהיר כי ברק אובמה לא קשור בשום דרך לאישומים נגד מושל אילינוי. פיצ'ג'רלד הוסיף, כי למרות המעצר, לבלגוג'ביץ' עדיין יש את הסמכות למנות את נציג אילינוי בסנאט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully