וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופעה: מתקפת הטוקבקים של גלעד שליט

שולמית אביצור

10.12.2008 / 6:22

כמעט כל ידיעה בוואלה! גוררת לאחרונה מבול תגובות על החייל החטוף, בין אם היא עוסקת בפריימריז בליכוד או בהדחות מהאח הגדול

בשבועות האחרונים תופסת תאוצה בוואלה! ובאתרי אינטרנט אחרים הפגנת מחאה מקורית: גולשים מנסים להעלות את עניינו של גלעד שליט על סדר היום באמצעות הצפת טוקבקים. בכתבות רבות שכלל לא עוסקות בחייל החטוף, מופיעים יותר ויותר טוקבקים שמנסים להסיט את תשומת לבם של הקוראים לעניינו של שליט.

המגיבים אינם פוסחים על אף תחום. בידיעה "יש דברים שגם נמני לא יכול לעשות", כתב המגיב אברהם: "עם כל הכבוד, יש דברים חשובים יותר. החזירו את גלעד שליט". בידיעה "הישועה תגיע מברזיל?", שעסקה בחיפושיו של סקאוט בית"ר ירושלים אחר שחקני חיזוק בארץ הדרום אמריקאית, ענה אחד המגיבים: "למה אני נוסע באמת, אני בשליחות חשאית של אולמרט לטובת שחרורו של גלעד שליט. אולמרט מתעניין בגלעד הרבה יותר מאשר בבית"ר. באמת!"

כך גם בוואלה! חדשות. בידיעה "בנדיקטוס ה-16, אל תהיה הומו", שעסקה במחאת הומואים נגד הוותיקן, 8 מתוך 14 טוקבקים עסקו בגלעד שליט, כשהטוקבק הראשון קרא להציף את הרשת בתגובות למען שחרורו. בידיעה "מיליונים בצפון קוריאה בסכנת רעב", אחוז גבוה מהמגיבים דרש לדעת מה בכוונת הממשלה לעשות בעניין גלעד, וכך גם בתגובות לידיעה "נתניהו: 'בוחרים את ההנהגה הבאה של המדינה'". בידיעה של וואלה! עסקים, שכותרתה "לבטח את הזוגיות" מגיב שחתם בשם "לא לשכוח אותו" כתב: "גם גלעד שליט רוצה להתחתן!!!!!".

שליט מול הדורבן

הזירה העיקרית שמשמשת את הטוקבקיסטים שמעוניינים לנער את שאר הגולשים מאדישותם היא וואלה! סלבס. בידיעה "ג'יזל בונדשן מתחתנת", למשל, אמר המגיב "בטוח שזה מה זה מעניין אותו מהשבי בעזה": "שכחתם את גלעד!!!!!!!!!!!!!!!!". בידיעה על ניסיונותיו של ליאונרדו דיקפריו למכור את אחוזתו במאליבו, הסב המגיב "גלעד שליט עדיין חי" את תשומת ליבם של הקוראים לעובדה ש"גלעד שליט לא רואה את ליאו...".

בתגובות לכתבה שדיווחה על פגישת פסגה בין אלי פיניש, מריאנו אידלמן ואסי כהן, נכתב "מתי גלעד שליט כבר יחזור ויראה את התמונות האלו?!?!?" (מאת "תחזירו אותו!!!"). ולבסוף, בידיעה "קרן פלס לוגמת", נזף אחד המגיבים: "הלו, גלעד עדיין בשבי, שכחנו את אחינו הקטן עם כל הבובליליזציה הזאת".

בובליל הוא מוטיב חוזר בטוקבקים רבים, אולי בעקבות פתיחתה של קבוצת פייסבוק שנקראת "טקבקו גלעד שליט בכל אזכור של משפחת בובליל ברשת", במחאה על העיסוק המוגזם, לטענת חברי הקבוצה, בתוכנית הריאליטי, בזמן שהחייל נמק בשבי החמאס. בשבוע שעבר יצא משרד הפרסום "גיתם BBDO" בקמפיין ברוח דומה. תחת הסיסמה "במקום להתעסק בריאליטי, בואו נתעסק במציאות", שואלים שלטי החוצות שהציב המשרד אם "להציל את הדורבן?" (כינוי של יוסי בובליל בתוכנית "האח הגדול") או "להציל את גלעד?".

העמותות לשחרור שליט: "לא הנחייה שלנו"

תגובות הגולשים שהוזכרו כאן הן רק חלק קטן מהאלפים שהגיעו בעניינו של שליט. "זו לא הנחייה שלנו לפוצץ את האתרים בטוקבקים", אמר לוואלה! חדשות מיקי ליבוביץ', מראשי מטה המאבק להחזרתו של שליט, "אבל אין ספק שזו יוזמה מבורכת מאוד. הדבר רק מראה שלציבור אכפת הרבה יותר מגלעד מאשר למנהיגים שלנו. אז יש אחד שהולך לעצרת למען גלעד, ואחר שמפריח בלון, וגם יש את האחד ששולח טוקבקים בנושא של שליט בכל כתבה ללא קשר לנושאה".

גם אלון בן נון, מראשי תנועת 'מחכים לגלעד', מכחיש קשר לתופעה, על אף שהוא כמובן עליה. "אני מכיר את הנושא וגם רואה את זה באתרים", הוא אמר. "אני לא בטוח שיש התארגנות מכוונת של כמה אנשים שהחליטו להגיב בנושא של גלעד בכל כתבה, אבל בהחלט יכול להיות שיש כאן יד מכוונת ושהגולשים הצטרפו אליה בספונטניות. בכל מקרה, זו דרך מצוינת לעלות את המודעות לנושא ואני גאה שיש אנשים כאלה בחברה שלנו".

חבריו ליחידה של שליט מסכימים: "זה לא אנחנו, אבל זה מעודד מאוד שאנשים לא שוכחים את גלעד, גם כשנושא הכתבה היא על דברים שלאו דווקא קשורים. כנראה שלאנשים פשוט נמאס מכך שגלעד עדיין בשבי, והם מביעים את זה דרך האינטרנט".

* סייעו בהכנת הידיעה: יהושע בריינר ואריאל קריל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully