וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הירשזון נטל לעצמו אלפי שקלים מדי חודש"

עדי שמחוביץ

25.11.2008 / 19:42

מנהל הכספים לשעבר בהסתדרות העובדים הלאומית העיד בפרשה בה חשוד שר האוצר לשעבר: "הירשזון קיבל ממני דולרים במזומן"

עובדיה כהן, לשעבר מנהל הכספים של הסתדרות העובדים הלאומית, העיד היום (שלישי) בפרשת המעילה בה חשוד בין השאר גם שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון. "יצאו כספים במזומן מהסתדרות העובדים הלאומית ומניל"י למר הירשזון משנת 2000 עד 2003, אולי לפני זה, אני לא זוכר. מדובר בסכומים של 25,000-20,000 שקלים בחודש", העיד מנהל הכספים של הארגון לשעבר.

כהן, אחד המעורבים המרכזיים בפרשה, הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של גניבה בידי מנהל, רישום כוזב במסמכי תאגיד והלבנת הון אסורה. לפני כשבועיים גזר עליו בית המשפט מאסר של 4 שנים ו-8 חודשים.

בחקירתו הנגדית הסביר כהן כי הכספים שהועברו להירשזון היו כ"מעין משכורת". הירשזון, שהמשיך בתפקידו כיו"ר הסתדרות העובדים הלאומית גם בזמן היותו חבר כנסת, לא היה רשאי, על פי חוק, לקבל משכורת מהארגון, והכספים הועברו אליו במקום המשכורת. בעניין "כספי הנסיעות" שקיבל הירשזון, העיד כהן: "כשמר הירשזון היה נוסע לחו"ל, הוא היה מקבל ממני או מבן-צור (מנהל החשבונות) כסף בדולרים במזומן. מדובר בנסיעות הקשורות לארגון או למצעד החיים".

בנוגע ל"כספי החגים", הסביר כהן כי: "על פי תקנות הסתדרות העובדים הלאומית, העובדים לא מקבלים משכורת 13(משכורת בונוס שנתית). אז יום אחד ישבנו, הבכירים, הירשזון, בן צור, רוסו (מנכ"ל הארגון לשעבר) ואני ואמרנו שנקבל פיצוי בחג. מדובר על כספים, לפי זכרוני, בין 5,000 ל-20,000 ¤". על השאלה כיצד היו מעבירים כספים במזומן משיב עובדיה: "היינו לוקחים צ'ק, שולחים את השליחים לפרוט אותו, והיה נרשם על הספח 'שי לחג'. הצ'קים היו צ'קים של הסתדרות העובדים הלאומית או של ניל"י. אני החלטתי מאיפה לקחת את הכסף".

"ראה שמעבירים כל הזמן כספים"

אחד השליחים עליהם מדבר כהן הוא אחיו, דוד כהן, שהורשע אף הוא בפרשה במסגרת הסדר טיעון ונשלח למאסר של 3 שנים ו-9 חודשים. לדוד היו חובות מהימורים ובשנת 2000 פנה לאחיו, טען שמאיימים על חייו וביקש עזרה כספית לכיסוי החובות: "דוד, אחי, מהמר כפייתי, ראה שאנחנו מעבירים כל הזמן כספים אז גם הוא ביקש כספים מאיתנו. לא יכולתי לעמוד מול ההשתוללויות שלו, פחדתי שאתבזה. הוא איים עליי ועל המערכת כולה שיפנה למשטרה". בחקירתו הנגדית, הוסיף עובדיה כי הירשזון לא ידע על מצבו של דוד ועל הכספים שהועברו אליו מהארגון.

נקודה נוספת שעלתה מהעדות הבוקר מצביעה על ניסיון להטיל את כל האשמה על הירשזון. בשנת 2006 החל מבקר המדינה לבדוק חשדות לאי סדרים בהסתדרות העובדים הלאומית: "רוסו אמר שאם מבקר המדינה יחקור הוא מציע להפיל הכל על אברהם. אולי זה לא ציטוט מדויק אבל זו היתה רוח הדברים". כך על פי עדותו של כהן.

חקירתו הנגדית של עובדיה כהן תימשך גם מחר. כהן אמור היה להיות העד האחרון מטעם התביעה, אך לאור הסדר הטיעון שאושר היום בבית המשפט עם אמציה בונר, מי שהיה חשב עמותת ניל"י, גם הוא צפוי להעיד מטעם התביעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully