וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר טיעון נוסף בפרשת המעילה בהע"ל: גזבר ניל"י הורשע בגניבה של 3 מיליון שקל ויחזיר את כל הסכום

עמית בן-ארויה

25.11.2008 / 16:45

בונר הוא המורשע הראשון במשפט המתנהל נגד שר האוצר לשעבר, אברהם הירשזון



הסדר טיעון נוסף בפרשת המעילה בהסתדרות העובדים הלאומית (הע"ל): גזבר עמותת ניל"י לשעבר, אמציה בונר, הורשע בגניבה של 3 מיליון שקל מכספי העמותה. בונר הורשע בעבירות של גניבה בידי מנהל, בהלבנת הון ובמרמה והפרת אמונים בתאגיד. לפי ההסדר, התביעה תדרוש שבונר ירצה ארבע שנות מאסר בפועל, ואילו בא כוחו של בונר, עו"ד איתן מעוז, יוכל לטעון לכל עונש שהוא. עוד נקבע כי בונר יחזיר את כל הסכומים המוקפאים בחשבונו - 3 מיליון שקל.



בונר הוא המורשע הראשון במשפט המתנהל נגד שר האוצר לשעבר, אברהם הירשזון; מנכ"ל הע"ל לשעבר, יצחק רוסו; יו"ר קרן הפנסיה בהע"ל לשעבר, ציון כהן; ובונר. משפטם של השלושה בפני השופטת ברכה אופיר-תום נמשך. הירשזון מואשם כי בעת שכיהן כיו"ר הע"ל, בשנים 1998-2005, קשר קשר עם עובדיה כהן, לשעבר מנהל הכספים של הע"ל, לגנוב כספים מהע"ל ומעמותת ניל"י. הירשזון מואשם, בין השאר, כי גנב כ-4 מיליון שקל, מתוכם 2-2.5 מיליון שקל הגיעו ישירות אליו.



מעוז מסר בתגובה: "הסיטואציה שבה אדם שמורשע במעילה, או בגניבה, מחזיר את דמי הגזילה עד השקל האחרון היא מאוד לא שגרתית בעולם המשפט שלנו. לכן אנו מקווים שהסוגיה הזו תחלחל לבית המשפט במועד גזירת העונש. פיצוי המתלוננים - יש בו אלמנט משמעותי של חרטה במובן העמוק ביותר".



במשפט המקביל, בפני השופט דוד רוזן, כבר הורשעו שלושת הנאשמים בהסדרי טיעון ונגזר דינם: עובדיה כהן הורשע בגניבת 10 מיליון שקל וירצה ארבע שנים ושמונה חודשי מאסר בפועל. על אחיו, דוד כהן, שהיה שליח בהע"ל - אשר עובדיה העביר לו 5.5 מיליון שקל לכיסוי חובות הימורים - נגזרו שלוש שנים ותשעה חודשי מאסר. מנהלת הכספים לשעבר בהע"ל, רונית גרטי, תרצה שישה חודשי עבודות שירות. (פ 40138/08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully