וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשף מכתב הקושר בין אל קאעדה לאירן

עידן דורנר

24.11.2008 / 10:27

המכתב, עליו חתום סגנו של בין לאדן, מודה למשמרות המהפכה על הסיוע שהעניקו לארגון בביצוע הפיגוע בשגרירות ארה"ב בתימן

גורמי ביטחון מערביים טוענים כי יש בידיהם מכתב החושף את הקשר בין ארגון אל קאעדה לבין משמרות המהפכה של אירן. המכתב, עליו חתום איימן אל זווהירי, סגנו של בין לאדן, נכתב לאחר הפיגוע בשגרירות ארה"ב בתימן בחודש ספטמבר באמצעות מכוניות תופת, בו נהרגו 13 בני אדם.

לפי הדיווח ב"טלגרף" הבריטי, המכתב חושף גם תפקיד המפתח בארגון של בנו של אוסמה בין לאדן - סאעד, הפועל כגורם המקשר בין הארגון לבין אירן. סאעד חי באירן מאז נפילת משטר הטליבן באפגניסטן בשנת 2001, ככל הנראה במעצר בית.

גורמי הביטחון המערביים אמרו כי מדובר במכתב רשמי בו מודה הארגון למנהיגי משמרות המהפכה האירנים על הסיוע שהעניקו לאל קאעדה להקמת רשת טרור בתימן, האחראית לעשרה פיגועי טרור בשנה האחרונה, כולל לפיגוע נגד השגריריות האמריקאית במדינה.

במכתב מודה אל קאעדה לנדיבות האירנית ומציין ש"ללא הסיוע הכספי והתשתיתי", הארגון לא היה מצליח להוציא את הפיגועים לפועל. כמו כן מודים באל קאעדה לאירן על "החזון" שהיה לה, לעזור לארגון לייסד בסיסים בתימן לאחר שאולץ לנטוש את התשתית שהקים בעירק ובסעודיה.

החשד לקשר בין הארגון לבין טהרן החל להתעורר מאז מתקפת הטרור בארה"ב ב-11 בספטמבר 2001. הדו"ח שפורסם לאחר חקירת המתקפה קבע, כי אירן סייעה למעורבים בפיגוע לנוע בחופשיות בין אפגניסטן לסעודיה לפני המתקפה. במערב מאמינים כי רבים מבכירי אל קאעדה, בהם גם סאעד בין לאדן מצאו מקלט מדיני באירן לאחר הפלת שלטון הטאליבן. וכי הם חיים שם מאז. פעילותו של סאעד בין לאדן עוררה דאגה רבה במערב למרות שטהרן הודיעה כי הוא נתון בהסגר.

אירן שימשה ציר מפתח בתנועת בכירי הארגון בין הזירות השונות במזרח התיכון ואסיה. גורמי ביטחון מערביים טענו כי משמרות המהפכה השיעים תמכו בתאי טרור של אל קאעדה, למרות שמדובר בארגון סוני.

אירן פעילה מאוד בתימן, מדינת המקור של בין לאדן, המשמשת כר נרחב לפעילות במדינה. "תימן היא מדינת בסיס לפעילות הארגון ולגיוסים חדשים", אמר גורם ביטחוני בכיר. "משמרות המהפכה סיפקו תמיכה חשובה לארגון בתימן והפכו אותה למרכז המבצעים שלו". הארגון איים בעבר לפגוע גם בשגרירות הבריטית והסעודית במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully