וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג תא הניאו נאצים נידון ל-7 שנות מאסר

עדי שמחוביץ

23.11.2008 / 14:04

למעלה משנה לאחר חשיפת מעשי האלימות של הכנופייה הניאו נאצית נגד חסרי בית ועובדים זרים, נידונו שמונה מחבריה לעונשי מאסר. אחד המורשעים: "מצטער על מה שעשיתי"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידיאו: יאיר דניאל, קריינות: אילן שניג)

שמונה מחברי הכנופייה הניאו-נאצית נידונו היום (ראשון) לעונשי מאסר שנעים בין שנה לשבע שנות מאסר.חברי הכנופייה הורשעו בקשירת קשר לביצוע פשע, בתקיפה בנסיבות מחמירות ובפרסום חומר גזעני והסתה לגזענות.

לפני למעלה משנה נעצרו שמונת הצעירים, בני 19-17, רובם תושבי פתח תקווה, עולים מחבר העמים. השמונה נאשמו בעשרות מקרי תקיפה חמורים על רקע גזעני, של עובדים זרים, חסרי בית, הומוסקסואלים באזור דרום תל אביב. מכתבי האישום עלה כי חברי התא נהגו לתעד את התקיפות בסרטונים בהם הם נראים כשהם מאתרים את קורבנותיהם, מכים אותם באכזריות תוך שהם מטיחים בהם האשמות על כך שהם אינם לבנים ועל כן "צריכים לשלם". בין היתר, חברי הכנופיה הואשמו כי ריססו צלבי קרס בבתי כנסת וכתובות נאצה נגד יהודים, ובהפצת חומר גזעני.

אריק בואניטוב ,שנחשב למנהיג הכנופייה,נידון לשבע שנות מאסר בפועל, זאת מאחר והיו לו הרשעות קודמות על רקע גזעני. פליך אלכס, מי שעזר בחשיפת הפרשה, נידון לשלוש שנות מאסר. אחד הקטינים נידון ל-26 חודשי מאסר על מנת שיוכל להצטרף לפרוייקט שיקום של צה"ל ולהתגייס. קטין אחר נידון לשלוש שנות מאסר, והקטין השלישי לשנת מאסר אחת. שאר הנאשמים נידונו לעונשי מאסר של בין שלוש לשבע שנים.

"המאסר מיותר"

אחד הקטינים שהורשעו ושטען לאורך כל המשפט שעשה את המעשים מפני שהתקשה להשתלב בחברה לאחר שעלה לארץ, אמר לוואלה! חדשות כי "המעשים שהייתי מעורב בהם הם מעשי זוועה. אחרי שהבנתי את זה, הצטערתי על מה שעשיתי". לדבריו, "מה שעשיתי היה כדי להשתלב. התיק נורא אבל הרבה דברים בו מוגזמים. אני הולך לחיות עם זה כל החיים. סבתא שלי ניצולת שואה ואני צריך להתמודד איתה ועם המשפחה שלי. "

סניגורו, עו"ד יהודה פריד, אמר לוואלה! חדשות כי "אנחנו מאוכזבים מהעונש. שירות המבחן אמר שלא צריך לשלוח אותו למאסר בפועל. הרי בסך הכול מדובר בילד בן 15. המאסר מיותר, מה זה ייתן? שירות המבחן קבע שהוא היה ילד שנגרר. בית המשפט העדיף הרתעה על פני שיקום, נכנע ללחץ ציבורי ולא שקל שיקולים עניינים. אני משוכנע שנצליח להפוך את ההחלטה בבית המשפט העליון ולהמיר את העונש לעבודות לתועלת הציבור שזהו עונש ערכי וחינוכי יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully