וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר-און: "נוסיף אלפי מקומות עבודה במשק"

פנחס וולף

19.11.2008 / 15:01

הקבינט הכלכלי-חברתי התכנס לדון בתכנית החירום הכלכלית. ”אנו מגדילים את סך ההשקעה ל- 21 מיליארד ו- 700 מליון שקלים”

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

שר האוצר רוני בר-און אמר היום (רביעי) בפתח ישיבת הקבינט הכלכלי-חברתי שהתכנס לדון בתכנית החירום הכלכלית, כי "זוהי תוכנית חסרת תקדים בהיקפה ובתרומתה לפעילות המשק. אנחנו מגדילים את סך ההשקעה ל-21 מיליארד ו- 700 מליון שקלים. גידול של 41% לשנה הנוכחית, שיוסיף אלפי מקומות עבודה".

בר-און התייחס לביקורת על התכנית ואמר: "אני מודע לכך שאני נכנס לתוך הג'ונגל הפוליטי, וכי החצים נשלפו לעבר התכנית עוד לפני שנחשפה. אי אישורה של התכנית יהיה מחיר כבד לקיפאון של הפעילות במשק ומסר גרוע לשווקים על חוסר משילות בישראל". בר-און הביע תקווה שחברי הכנסת והממשלה "יגלו אומץ פוליטי ואחריות ציבורית ויתמכו בתכנית הכלכלית להאצת המשק, אחרת נשלם מחיר כבד הרבה יותר".

במהלך הדיון פירט השר את מרכיבי התכנית: "נמשיך במתווה הפחתות המס שיקנה ודאות לסקטור העסקי ויגביר את הצריכה הפרטית". לדבריו, "בנוסף, נרחיב את ההשקעות במשק ונטפל באשראי ובשוק העבודה. כמו כן, נבחן את האצת פרויקט מיגון שדרות ועוטף עזה, שלב ב'. הקמנו צוות ייעודי שיפעל להסרת חסמים בפרויקטים מיוחדים".

בר-און הוסיף ואמר כי "התכנית תזרים דם חדש בעורקי הפעילות של המשק לשנים הבאות, ותספק אלפי מקומות עבודה לכלל המגזרים. נשקיע סכומים נרחבים בעידוד תעסוקה, הגדלת ביקוש בעבודה והון אנושי. המשבר יוצר הזדמנות לקליטת אלפי עובדים מוכשרים שנפלטים ממקומות עבודתם למקצועות מבוקשים אחרים". לדבריו,. "נפעל לאתר אותם, לסייע בידם להיקלט בעתיד ולהכשיר את אלה הטובים שבהם ושגם רואים שליחות במקצוע ההוראה". ראש אגף התקציבים, רם בלניקוב, הסביר כי התכנית תיצור 30 אלף מקומות עבודה בשלוש שנים.

השר בר-און הדגיש ואמר כי "ההתמודדות עם האתגר בשוק העבודה תלויה גם בשוק העסקי. אסור שפיטורים ייעשו אם אינם הכרחיים. קליטת עובדים והכשרתם צריכה להיות אתגר לאומי". לדבריו,. "נעבור במע"מ לשיטת דיווח דו חודשי ונקל על תזרים המזומנים של אלפי מועסקים".

ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר בפתח הישיבה, כי "בראש מעייניה של הממשלה נמצא האזרח הפשוט שאנו מחויבים להבטיח את עתידו ואת עתיד המשק הישראלי". אולמרט פנה לשרים ואמר: "אתם, ולא אני, נמצאים בתקופה לא פשוטה – תקופת בחירות – שעלולה לפגוע ללא צורך בהתמודדות טובה עם הדברים. כולם רוצים אותו הדבר: יצירת בסיס שיאפשר המשך צמיחה במשק ונזק מינימלי כתוצאה מהמשבר הכלכלי".

עדכון ראשון: 12:01

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully