וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בלי אבטחה - נשבית את בתי הספר מינואר"

נעמה טלמור

19.11.2008 / 10:29

מרכז השלטון המקומי הצהיר כי ביטול המימון לאבטחת בתי הספר ופיטוריהם הצפויים של 4,000 מאבטחים, יגרום להשבתת הלימודים החל מתחילת 2009

מרכז השלטון המקומי תקף היום (רביעי) את החלטת הממשלה לפטר כ-4,000 מאבטחים בבתי הספר החל מ-1 בינואר 2009. עדי אלדר, יו"ר מרכז השלטון המקומי, אמר כי "לא ייפתחו בתי ספר ולא יתקיימו לימודים היכן שאין מאבטח. הממשלה שוכחת שאנחנו עדיין לא בשווייץ ויש גורמים שרק ממתינים לשעת כושר לפגוע בנו". עד היום קיבל המשרד לביטחון הפנים ממשרד האוצר תוספת לבסיס התקציב שלו, שיועדה לאבטחת בתי הספר.

בתקציב 2009, במסגרת חוק ההסדרים, בוטלה העברת תוספת זו. במשרד החינוך ממתינים לתום הדיונים בין האוצר והמשרד לביטחון הפנים בנושא, ומאשרים כי אין להם תקציב ייעודי לפתרון המשבר.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "שרת החינוך יולי תמיר מתריעה מזה זמן רב למשרדי האוצר וביטחון הפנים נגד ההחלטה השגויה לפטר כ-4000 מאבטחים במוסדות החינוך. משדר החינוך יפעל בשיתוף פעולה עם מרכז השלטון המקומי נגד החלטה זו".

עדי אלדר הודיע כי יזמן פגישה דחופה עם ראשי ארגוני המורים, יוסי וסרמן ורן ארז, על מנת להחליט כיצד יפעלו. גורמים במרכז השלטון המקומי סיפרו כי בשיחה שנערכה אמש עם ארגוני המורים הביעו באוזניהם תמיכה באי-קיום לימודים ללא אבטחה בבתי הספר. "אנחנו מתנגדים בכל תוקף לאי הצבת מאבטחים, מוטב שהממשלה תמנע מההחלטה הזו", אמר יעקב אגמון, מנכ"ל מרכז השלטון המקומי. "אולי הם מצפים שמהקופה הדלה שלנו, שבקושי יש בה משכורות לשלם לעובדים, נשלם לאבטחת בתי הספר. זה לא יעלה על הדעת", הוסיף אגמון.

גם בהנהגת ההורים הארצית הביעו מורת רוח מההחלטה. יו"ר ההנהגה אתי בנימין אמרה לוואלה! חדשות כי "לא ניתן להפקיר את ילדינו כל זמן שמדינת ישראל דורשת מאבטח בכל מקום ציבורי שהוא". מזכ"ל הסתדרות המורים יוסי וסרמן פנה במכתב דחוף לשרת החינוך בבקשה לטיפול מיידי בבעיית האבטחה: "ללא אבטחה במוסדות החינוך לא יתקיימו לימודים".

בדיון מיוחד שנערך ערב פתיחת שנת הלימודים, בהשתתפות שרת החינוך יולי תמיר, אמר ראש חטיבת האבטחה במשטרה, תת ניצב מאיר בן ישי כי "המצב הביטחוני מחייב המשך אבטחה צמודה במוסדות החינוך, ממש כמו במסעדות, בנקים ואולמות ארועים". לפי תוכנית משרד האוצר, שהועלתה בדיון, את אבטחת המוסדות תחליף ניידת משטרה מרכזית שתסתובב באזור בין מוסדות החינוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully