וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הימין נערך לפינוי: "לא נזוז מבית המריבה"

יהושע בריינר

19.11.2008 / 1:33

במחאה על הפינוי הצפוי היום בחברון, השתתפו מאות מתנחלים, פעילי ימין ואנשי ציבור בעצרת "חירום". ח"כ אלדד: "מי שינסה להרים יד על הבית עוד יתגעגע לעמונה"

מאות אנשים בהם מתנחלים, פעילי ימין, רבנים ואנשי ציבור השתתפו אתמול בערב (שלישי) בכינוס "חירום" בקרית ארבע שערכו אנשי היישוב היהודי בחברון במסגרת המאבק על בית המריבה. בג"ץ דחה בתחילת השבוע את עתירתם של המתנחלים נגד ההחלטה לפנותם מ"בית המריבה" והקצה להם שלושה ימים, עד היום, לפנות את המבנה מרצון. אם לא יעשו זאת, יפנה צה"ל את המקום מיושביו. בסוף האירוע יצעדו המשתתפים מקרית ארבע אל בית המריבה, לשם צפויות להיכנס ארבע משפחות נוספות. עשרות בני נוער מתכוונים ללון הלילה במקום, והם באו מצויידים בשקי שינה.

"את הכהונה שלו כראש ממשלה התחיל ראש הממשלה אהוד אולמרט בעמונה, אבל כנראה שהוא כבר שכח", אמר ח"כ אריה אלדד, שהשתתף בכינוס. "מי שינסה להרים יד על בית השלום עוד יתגעגע לעמונה".

ראש מועצת קדומים לשעבר דניאלה וייס נשאה דברים גם היא בארוע וקראה: "אהדוף בכל כוחי כל מי שיבוא לפנות. לא אחבק, לא אנשק ולא אהיה נחנחית מול מי שיפנה אותי. נהיה שם בכל העוצמה ובכל הכוח".

"אין לנו שום כוונה לזוז מבית השלום", אמר אחד ממשתתפי הכינוס. "אנחנו מודיעים לצה"ל כבר מעכשיו: פינוי בית השלום יביא לעמונה 2". בין היתר נשאו דברים בעצרת ראש ועד רבני יש"ע הרב דב ליאור ואורית סטרוק, מנהיגת המאבק על בית המריבה. כזכור, הרב ליאור פרסם בשבוע האחרון גילוי דעת שקרא למנוע את פינוי הבית, וקרא לכוחות הביטחון לסרב פקודה.

פעילת הימין נדיה מטר אמרה לוואלה! חדשות: "אנחנו נצא למאבק על בית השלום כמו שכל בן אדם אחר היה נאבק על ביתו לו פינו אותו משם". לדבריה, "הבית הזה נקנה כחוק ואין שום סיבה בעולם שאנחנו נתפנה ממנו. הגיעו לכאן אנשים מכל קצוות הקשת הישראלית שמבינים שהחלטת בג"ץ היא החלטה פוליטית".

"ברור שהבית נקנה כחוק"

הרב דב ליאור נשא דברים בכנס ואמר: "מזל שהשטר של אברהם אבינו איתו קנה את מערת המכפלה לא עבר אצל בג"ץ, כי אז היו פוסלים גם אותו", אמר הרב ליאור. "הבית הזה שנגאל בדמים, שייך לעם ישראל. איזה פנים היו לעם ישראל אם בעיר האבות לא הייתה התיישבות? האין לי ספק שכל הציבור יעמוד כחומה בצורה למנוע את הגירוש והנישול מארצנו הקדושה".

בנוסף לח"כ אלדד, לכנס הגיעו גם אנשי ציבור רבים בהם חברי הכנסת אורי אריאל ועתניאל שנלר. גם ח"כ ניסים זאב הגיע, רגע לאחר שהוא ושתי בנותיו עברו להתגורר במה שהמתנחלים מכנים "בית השלום". "עברנו לבית כמו שכל משפחה עוברת לבית אחר", סיפר זאב, "אין לנו כוונה להתפנות מכאן, אולם אני איש חוק ואין לי כל כוונה להיאבק בפינוי. יחד עם זאת ברור לכל אדם שהבית הזה נקנה כחוק. אני בעצמי הייתי מעורב ברכישתו ועל כן ברור לי שיש למתיישבים זכות חוקית להמשיך ולהתגורר בו".

במרץ 2007 נכנסו מתנחלים לבית של ארבע הקומות שרכשו, לטענתם, בין קרית ארבע למערת המכפלה. המדינה ביקשה לפנותם משם בעילות משפטיות שונות. בג"ץ דן בדרישת המדינה לפנות את המתנחלים זה חודשים רבים, ועמה בסוגיית הבעלות והחזקה. שני הבעלים הפלסטינים של הבית, שזכה לכינוי "בית המריבה" בפי אחדים ו"בית השלום" בפי אחרים, טוענים שעסקת המכירה בוטלה כדין ושהבית עדיין נמצא בבעלותם.

עדכון ראשון: 21:47 18/11/08

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully