וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למרות הרגיעה - לפגוע בראשי ארגוני הטרור"

14.11.2008 / 11:04

בימין מאשימים את לבני ואולמרט בהסלמה בדרום ובירי לעבר הנגב המערבי. ראש עיריית שדרות הנבחר: "יש לבער את נגע הקסאם"

שי מכלוף

(צילום ועריכת וידאו: שי מכלוף)

בצד הימני של המערכת הפוליטית הגיבו הבוקר (שישי) לירי הקסאמים בתקיפת הממשלה ובהאשמתה במצב המידרדר ביישובי עוטף עזה. הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נטלה אחריות לירי רקטות הקסאם הבוקר לעבר שדרות והודיעה כי הירי בוצע "בתגובה לפשעי הכיבוש הציוני".

חבר הכנסת גלעד ארדן קרא לשר הביטחון אהוד ברק שלא להתחשב בתהדיה ולפגוע בראשי ארגוני הטרור. "היום ברור לכל שציפי לבני, שמתיימרת להיות 'מה שטוב לישראל', הובילה לעליית חמאס ולירי בלתי פוסק של טילים על דרום הארץ והנגב", אמר. "המצב הביטחוני מחייב הנהגה מנוסה ואחראית, שתשיב את החוסן הלאומי ותחושת הביטחון לאזרחים".

גם ח"כ יובל שטייניץ הגיב הבוקר לירי. "ההתקפות החוזרות ונשנות על שדרות ויישובי עוטף עזה מעידות כאלף עדים על כשלון מדיניות החוץ והביטחון שהונהגה על ידי אולמרט ולבני", אמר. "רק הנהגה אחרת שתחדל מהתרפסות לפני ארגוני הטרור ובפני מדינות תומכות בהן, כמו סוריה, תוכל להביא בהדרגתיות לשיפור המצב".

יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ גדעון סער הצטרף לדבריהם, ואמר כי "החמאס מנצל את חולשת ממשלת אולמרט-לבני-ברק שממשיכה להזרים דלק לרצועת עזה בשעה שהחמאס מתעצם ומתחמש וממשיך לירות טילים לשדרות ולישובי הנגב המערבי. 'הרגיעה' מזמן הפכה למילה ריקה והיא חד צדדית ומבטאת רק את חוסר המעש של הממשלה מול מהלכי החמאס".

שר הדתות יצחק כהן (ש"ס), תושב אשקלון, קרא לכנס בדחיפות דיון בקבינט ולפעול בעזה. לדבריו, הדבר עומד גם בדין הבינלאומי. כהן, שנמצא בחדר הממ"ד בביתו שבאשקלון, אמר לוואלה! חדשות כי הוא שומע את שריקות הגראדים וכי "המצב הזה לא יכול להימשך".

ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) אמר כי "שוב הוכח כי נסיגות חד צדדיות והסכמים עם חמאס הם מתכון בטוח לפגיעה באזרחי מדינת ישראל. התנהלותו של שר הביטחון בנושא עזה והסכם הרגיעה הינה חסרת אחריות לחלוטין. מיגור הטרור יעשה בפעולה קשה נגד מבצעיו ועל כן דבר ראשון חייבים להפסיק לאלתר את העברת הסחורות והדלק לעזה אחת ולתמיד".

ראש עיריית שדרות הנבחר דוד בוסקילה, שזכה בבחירות שנערכו השבוע, אמר בתגובה לירי כי "עצוב להיות אזרח במדינה שלא מסוגלת להעמיד את הצבא שלה לתת מענה מיידי לתופעה הזו". לדבריו, "זה מצב בלתי נסבל. ממשלת ישראל מגלה אזלת יד וחוסר יכולת. אני חושב שלישראל יש את היכולת, יש לנו צבא נהדר. ממשלת ישראל צריכה לקבל החלטה לבער את הנגע הזה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully