וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וילנאי: "פעולה רחבה בעזה - עניין של זמן"

יהושע בריינר

14.11.2008 / 8:12

בראיון לוואלה! חדשות צפה סגן שר הביטחון פשיטה של צה"ל ברצועה בזמן הקרוב. "אין ספק שהרגיעה מתפוררת, אך לא איבדנו את כושר ההרתעה"

"פעולה רחבה וגדולה של צה"ל ברצועת עזה היא רק שאלה של זמן", כך אמר סגן שר הביטחון מתן וילנאי בראיון לוואלה! חדשות. לדבריו, צה"ל ערוך לכניסה לעזה, אולם גם חמאס מתכונן לפעולה גדולה. "ברור לנו שזה רק עניין של זמן עד שנצא לפעולה רחבה, וכשזו תקרה, היא תהיה אפקטיבית מאוד, רחבת היקף, שתכה בחמאס מכה קשה לכל רוחב הגזרה. ככלל, אנחנו מדברים על פשיטה גדולה - לבצע את הפעולה ולחזור לקו הגבול - ולא על כוונה לכבוש בחזרה את הרצועה, אחרת נמצא את עצמנו עוד ממנים להם מושל מטעמנו. אנחנו ערוכים לכך, והם יודעים את זה וחוששים. הסיפור שאיבדנו את כושר ההרתעה שלנו הוא ממש לא נכון".

דבריו של וילנאי נאמרו שבועיים לאחר שצה"ל חזר לפעול ברצועה והפלסטינים ירו בתגובה קרוב למאה חמישים רקטות לעבר יישובי עוטף עזה. "אין ספק שהרגיעה מתפוררת. חמאס אמנם לא ירה את רוב הרקטות לישראל, וצריך לזכור שיש ארגונים שמנסים להכשיל את חמאס, אבל כמו שאני מכיר את הרצועה יש להם השפעה רבה. כעקרון הסכם הרגיעה אמור להסתיים באמצע דצמבר, אני לא יודע מה יקרה לאחר מכן, אבל כל יום של שקט הוא רווח נקי עבורנו מצד שני ברור לנו שהיא לא תשאר לנצח. לצערי אנחנו בהחלט רואים שהיום הרגיעה מקרטעת".

מנגד גם חמאס מתכונן לקראת הסיבוב הבא. בישראל כבר נערכים להרחבת טווח הרקטות, כולל לכיוון קרית גת ואשדוד. בנוסף מעריכים במערכת הביטחון, כי חמאס הצטייד בטילים נגד טנקים מתקדמים בציפייה לכניסה מאסיבית של כלי רכב משוריינים אל תוך הרצועה.

על רקע מטחי הרקטות לעבר יישובי הנגב המערבי, נמשכת גם סגירת מעברי הגבול בין ישראל לרצועת עזה. על אף החשיבות הרבה שמייחסים בישראל לסגירת המעברים, מודה וילנאי כי השפעתן מועטה. "המעברים איבדו הרבה מחשיבותם בשל המנהרות הרבות שבין הרצועה למצרים. מפעל המנהרות כבר הפך למוסד כלכלי עבור הפלסטינים, והיום אנחנו סופרים כבר מאות מנהרות שהורידו את משקל האפקטיביות שלנו במצור. היום זה כבר פחות משמעותי אם נפתח או לא, כי גם ככה הרוב מגיע לפלסטינים מתחת לאדמה. להפתעתי הרבה רוב מה שמועבר הוא לצרכים יומיומיים, ולהערכת השב"כ כמות אמצעי הלחימה שמוברחים לא עלתה. אין ספק שאת ההתמודדות המוצלחת יחסית להברחות נשק במנהרות אנחנו מייחסים לפעילות המצרית באיזור רפיח, שפועלים ביחד עם האמריקאים מול מנהרות חמאס. הפעילות שלהם היא הוכחה לחשיבות הסכם השלום ביננו, אבל עדיין יהיו כאלה שתמיד יטילו בכך ספק. בלעדי המצרים, המצב ביננו לבין חמאס היה מורכב ושונה לגמרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully