וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט סירב להרחיב את המיגון בעוטף עזה

פנחס וולף

12.11.2008 / 11:32

הקבינט הביטחוני החליט שלא להקצות חצי מיליארד ש"ח למיגון יישובים נוספים. העותרים לבג"ץ: "ההחלטה פוגעת יותר מהקסאמים"

ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט הביטחוני) החליטה היום (רביעי) שלא להקצות העברת חצי מיליארד שקלים להרחבת המיגון של בתי התושבים ביישובי עוטף עזה, הרחוקים עד 4.7 קילומטרים מהגבול עם הרצועה.

בפברואר 2008 החליטה הממשלה למגן את בתי התושבים שנמצאים עד 4.5 קילומטר מרצועת עזה, בשל החשש שמערכת "כיפת ברזל" הנמצאת בפיתוח תתן מענה רק לטווח שמעבר לכך. הדיון כונס בעקבות עתירה לבג"ץ שהוגשה בנושא ודרשה להרחיב את החלטת הממשלה ולמגן את הבתים עד לטווח של 4.7 קילמוטרים.

הסכום שתבעו תושבי עוטף עזה בעתירתם מתווסף ל-327 מיליון שקלים שהוקצו עד כה. במשרד ראש הממשלה ציינו כי במסגרת השלבים הנוספים הכלולים באותה תוכנית מאושרת, יושקעו עוד מאות מיליוני שקלים במיגון בתי תושבים. "היישובים הנמצאים בין 4.5 ל-4.7 קילומטרים יזכו להגנה באמצעות מערכת "כיפת ברזל", הוסיפו.

ח"כ שי חרמש (קדימה), מהעותרים לבג"ץ, אמר בתגובה להחלטת הקבינט כי "זהו יום עצוב וקשה לתושבי שדרות ועוטף עזה. אני בטוח שהחלטת הקבינט להפקיר את תושבי האזור לגורלם, קשה ופוגעת יותר ממטחי הקסאמים שספג האזור בשבע השנים האחרונות. חבל שנזדקק לבג"ץ כדי לפקוח את העיוורון בעיניהם ובליבם של חברי הקבינט".

ביישובי עוטף עזה זעמו על ההחלטה. ראש המועצה האזורית אשכול חיים ילין אמר שהמשך המאבק צפוי להתקיים בבית המשפט: "אני מקווה שבג"ץ יפסוק שעל המדינה למצוא את התקציב למיגון הבתים במרחק הראוי מהגבול, כדי למנוע פגיעה בתושבים", אמר. "מסתמן שבבחירות הקרובות נבחר שופטים ולא חברי כנסת".

אופיר ליבשטיין, מיוזמי העתירה לבג"ץ בעניין ותושב כפר עזה אמר ש"החלטת הקבינט מותירה את התושבים כקורבנות אפשריים של ארגוני החבלה. מסתבר שאנחנו נמשיך לשלם את מחיר חיינו בדם חברינו ובנינו, בגלל מאבקים פוליטיים", הוא אמר בזעם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully