וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקת - ראש עיריית ירושלים

עדי שמחוביץ, פנחס וולף ונתיב נחמני

12.11.2008 / 8:30

המועמד החילוני גבר על יריבו החרדי מאיר פרוש עם 52% לעומת 43% מהקולות. ברקת בנאום ניצחון: "הלילה שייך למי שמקדש סובלנות"

ניר ברקת ניצח הלילה (רביעי) בבחירות לעיריית ירושלים, לאחר שגרף 52% מקולות הבוחרים. יריבו מאיר פרוש זכה ב-43%, ארקדי גאידמק קיבל 3.6% מהקולות ואילו דן בירון קיבל חצי אחוז.

"הלילה ירושלים ניצחה, ישראל ניצחה", פתח ברקת את נאום הניצחון שלו הלילה במטהו במלון חן בשכונת בית וגן. "הלילה הזה הוכחנו שיש מי ששומר על ירושלים על ערכיה ותושביה. אני גאה ונרגש הלילה לדבר כאן מולכם ואני נרגש על הזכות שנפלה בחיקי לכהן כראש עיריית ירושלים".

ברקת קרא לאחדות בעיר המפולגת. "ההישג שייך לכל אלו שאוהבים את הבירה הנצחית של העם היהודי, הניצחון שייך לימין ולשמאל ולדתיים ולחילוניים כאחד. הערב הזה שייך למי שאוהבים את ירושלים, למי שמקדש סובלנות. ההתמודדות הסתיימה, החל ממחר אהיה ראש העיר של כל תושבי ירושלים".

בירושלים הצביעו כ-43% מבעלי זכות ההצבעה. מדובר באחוז גבוה, שכבר עבר את האחוז הסופי בבחירות הקודמות, אז הצביעו בבירה בסך הכל 30% מבעלי זכות ההצבעה. שיעור ההצבעה בקרב החרדים היה גבוה במיוחד. באחת הקלפיות בשכונת רמת שלמה נרשמו יותר מ-88% הצבעה, לעומת קלפי שהועמדה בבית הספר חליל א-סכאכיני, בה נרשמו פחות מחצי אחוז מבעלי זכות הבחירה.

ביום הבחירות: חילופי האשמות בין ברקת לפרוש

במהלך היום ניסו עשרות מפגינים חרדים לסכל את מהלך הבחירות בירושלים לאחר שהתקהלו סביב קלפי ברחוב לפידות שבשכונת בית ישראל בבירה ומנעו ממצביעים להצביע. המפגינים התעמתו עם כוחות המשטרה שהוזעקו למקום ויידו לעברם אבנים. שוטר אחד נפצע באורח קל ופונה לבית החולים "שערי צדק" בעיר.

בתקרית נוספת שארעה סמוך לקלפי ברחוב ירמיהו פרצה קטטה בין קבוצת חרדים המתנגדים לקיום הבחירות לבין כאלו התומכים בבחירות. כח משטרה שהיה במקום הפריד בין הצדדים, מאבטח הקלפי, שניסה גם הוא להפריד בין הניצים, נפצע באורח קל ופונה לבית החולים "שערי צדק" לקבלת טיפול.

כמו כן, גורמים ממטהו של פרוש התלוננו על מעשי ונדליזם שבוצעו כנגד המטה. לטענתם, גלגלים של עשרה כלי רכב ממטה ההסעות נוקבו והטרדות טלפוניות חוסמות את פעילות ההסעות. כמו כן, הביעו הגורמים חשד שההודעה המוטעית בדבר חפץ חשוד סמוך לקלפי במטרסדורף – דבר שעצר את פעילות הקלפי למשך 45 דקות – הוצאה בכוונה.

התלונות ממטהו של פרוש הגיעו לאחר שמוקדם יותר היום התלוננו אנשיו של ניר ברקת כי אתר האינטרנט שלהם נפרץ. לטענתם, עד לתיקון התקלה, "הנכנסים לאתר היו מועברים אוטומטית לאתר ההסתה של פרוש נגד ברקת". הם הוסיפו כי "נעשו גם ניסיונות לפרוץ למערכת הבחירות הממוחשבת של ברקת והפעילים מוצפים בטלפונים ממטה פרוש שמקשים עליהם את העבודה. אנחנו רואים בחומרה את הדברים וקוראים לפרוש להורות לפעיליו לחדול מכך".

ממטה מאיר פרוש נמסר בתגובה כי "אנחנו היום גם הודענו שמטה ברקת זייפו פתקים והכניסו פתקים עם שיבושי השם כמו 'מנחם פורוש'. הם ממשיכים להשמיץ ולהוציא חצאי אמיתות. אנחנו קוראים לתושבי ירושלים להמשיך לבחור ושתהיה בחירה נכונה". על טענות פרוש אמרו במטה ברקת: "בניגוד למטה פרוש אנחנו שומרים על החוק ומקווים שהם יתמקדו בשמירת מערכת בחירות נקייה במקומות בהאשמות שווא". לבסוף, כאמור, חגגו במטה ברקת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully