וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק החליט לחדש את אספקת הדלק לרצועה

יהושע בריינר

10.11.2008 / 21:48

בתום התייעצויות עם גורמי ביטחון נענה שר הביטחון לקריאות דיפלומטים והורה להעביר לרצועה כמויות מינימליות של דלקים כדי למנוע משבר הומניטרי

שר הביטחון אהוד ברק החליט אתמול בערב (שני) בתום התייעצויות עם גורמי הביטחון השונים, כי היום תחודש העברת הכמויות המינימליות של דלקים לרצועת עזה.

בכך נענה שר הביטחון לפנייתו של טוני בלייר, שליח הקוורטט למזרח התיכון, איתו נפגש אמש, ולקריאות של גורמים דיפלומטיים נוספים שביקשו לחדש את העברת הדלק לרצועה. שר הביטחון הורה עוד, לבחון את אספקת הדלקים לרצועה מידי יום, בהערכות המצב היומיות, בכפוף להפסקת ירי רקטות הקסאם לעבר שטח ישראל. בשלב זה, הנחה ברק כי מעברי הסחורות יהיו סגורים גם היום, וגם נושא זה ייבחן בהערכות המצב יומיות.

מקורות פלסטינים דיווחו אתמול כי החשמל באזורים שונים בעיר עזה ובחלקים שונים ברצועה הופסק, וכתוצאה מכך ישנה עלטה באזורים אלו. מוקדם יותר הזהירו ברשות הפלסטינית כי אם לא יועבר דלק לשם הפעלת תחנת הכוח ברצועה, הם לא יוכלו לספק חשמל החל משעה שש בערב.

גורמים בכירים במערכת הביטחון אמרו בעקבות הדיווחים בעזה כי "הדיבורים של גורמים ברצועת עזה לפיהם הם עומדים על סף משבר הומניטרי הם הצגה אחת גדולה. כבר היינו בסיפור הזה בפעם הקודמת שהמעברים נסגרו, ואין לנו ספק שחמאס ינצל את המצב לפרופוגנדה ויציג את הפלסטינים כמסכנים. בפועל אנחנו יודעים שלפלסטינים לא חסר דלק או חשמל, ובמידה ויהיה להם מחסור הם יכולים לנתב את הדלק הקיים לצרכים הומניטריים".

  • עוד באותו נושא:
  • אהוד ברק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully