וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תיק הרבנים": שוטר ניסה להתאבד

נתיב נחמני

6.11.2008 / 16:10

לשוטר נודע השבוע כי משכורתו תקוצץ והוא יחוייב להחזיר עשרות אלפי שקלים. גורם במשטרה: "עם כל הצער, לימודיו לא עמדו בדרישות". המשטרה טוענת כי המקרה לא אירע

שוטר סיור מתחנת באר שבע בן 45 נתפס על ידי חברו רגעים ספורים לפני שככל הנראה ניסה לשים קץ לחייו. השוטר, שנמצא במשבר עקב פרשת "תיק הרבנים", במסגרתה נשללות תוספות שכר ממאות שוטרים, הועבר לבית החולים סורוקה ונשקו הוחרם. לפני שבוע שוטר ואשתו שלחו מכתב למפכ"ל בו הם מאיימים להתאבד מאותה הסיבה.

"כבר שלושה ימים שבעלי שרוי בדיכאון, לאחרונה הוא דיבר על זה שנמאס לו ושהוא לא יודע מה לעשות, אבל לא תיארתי לעצמי שדבר כזה יכול לקרות", סיפרה לוואלה! חדשות אשתו של השוטר. אשתו מספרת כי לפני שלושה ימים הם קיבלו מכתב לביתם מאגף משאבי אנוש של המשטרה בו נמסר להם כי החל מהחודש הבא משכורתו של הבעל תופחת משמעותית עקב הקיצוץ, במכתב גם צויין כי תוספות השכר שקיבל עד היום, הנאמדות בעשרות אלפי שקלים ואולי במאות אלפים, יגבו ממנו רטרואקטיבית.

כבכל בוקר הגיע היום השוטר לתחנת באר שבע בה הוא עובד. סמוך לשעה 9:30 חברו לעבודה הבחין בו כשהוא יושב על ספסל כשנשקו דרוך בידו. השוטר קפץ לעבר חברו והשתלט על הנשק. "אחרי שחבר שלו הציל אותו בעלי התפרק מבכי", מספרת אשת השוטר, "משם לקחו אותו למחלקה הפסיכיאטרית בבית החולים 'סורוקה' ורק משם קראו לי לבוא".

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "לאחר בדיקת פרטי האירוע, נמצא כי השוטר לא דרך את נשקו וניסה להתאבד. בשל מצבו הנפשי הירוד בימים האחרונים בעקבות מצוקה כלכלית שהוא חווה, הופקד נשקו בהסכמתו ולאחר מכן הוא זכה לטיפול מכל הגורמים הנוגעים בדבר".

גורם משטרתי מסר לוואלה! חדשו בתגובה, כי "עם כל הצער שבדבר, נושא ההסמכה בלימודי היהדות נבחן בכל ההיבטים במשך תקופה, אך לבסוף לאחר בחינת האפשרויות, לא היה מנוס מלקבל החלטות ישירות לגבי כאלו שלימודיהם אינם עומדים בדרישות".

"שהמפכ"ל יתן תשובות"

בבית החולים נבחן השוטר על ידי ראש המחלקה ורופא נוסף, אליהם הצטרפו גם פסיכיאטר משטרתי וקצינת הרווחה של המחוז. "ראש המחלקה אמרה לי שבעלי במצב נפשי קשה מאוד, היא מאוד חששה, ואפילו הביאה לי את מספר הטלפון האישי שלה, כדי שאעדכן אותה בכל התפתחות", סיפרה אשתו. השוטר, המועסק במשטרה כ-25 שנים הוא אב לחמישה ילדים, אשתו ואחת מבנותיו מוכרות כנכות 100 אחוז. "אני רוצה שהמפכ"ל יעמוד מולנו ויתן לנו תשובות. מה הם רוצים לעשות, לרסק אותו אחרי 25 שנה?", שאלה אשתו בבכי. במשטרת מרחב הנגב העדיפו היום שלא להתייחס למקרה מטעמי צנעת הפרט.

ביום רביעי שעבר נחשף בוואלה! חדשות מכתב ששלחו שוטר ואשתו למפכ"ל המשטרה, בעקבות בשורות דומות שקיבלו. משפחת פישר לקחה עמה סוד שאף אחד לא ידע מה קרה שם, אנחנו לא ניקח עמנו שום סוד - פשוט נכתוב באופן ברור מדוע החלטנו לשים קץ לחיינו", כתבו בני הזוג.

השוטרים משתייכים לקבוצה של כ-400 שוטרים שסיימו לימודי יהדות לצורך הטבות שכר, שניתנו להם במשך שנים. אולם לאחרונה הוחלט שלא להכיר בלימודיהם, לשלול את ההטבה ואף לדרוש מהם את הכספים שקיבלו עד היום באופן רטרואקטיבי.

לפני כשבועיים, עתרו 400 השוטרים לבג"ץ נגד הגזירה, אך עדיין לא הוצא צו ביניים שיורה על הקפאת התהליך. "משמעות ההחלטה היא אסון כלכלי מוחלט", כתב בעתירה עו"ד אביגדור פלדמן, שנשכר לייצג את השוטרים, והוסיף: "משכנתאות לא ישולמו, שכר דירה לא ישולם, תשלומים לבתי ספר ייפסקו, המכולת תפסיק לרשום בהקפה, משפחות יפונו מבתיהן, ילדים יסולקו מבתי ספר. לב מי לא ייחמץ לראות הכיצד משטרת ישראל עושה דין לעצמה ונוטלת בחוזקת יד את מה ששולם כדין?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully