וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה באמת חושב איתם על נתניהו והליכוד?

שולמית אביצור

3.11.2008 / 15:15

ח"כ אפי איתם יתמודד ככל הנראה ברשימת הליכוד לכנסת. כן, זה האיש שלפני שנתיים אמר על נתניהו כי הוא "אדם חסר דרך"

"הוא אדם חסר דרך, הוא ישב בממשלה ועזב רק זמן קצר לפני ההתנתקות, אבל עד אז תמך בה. חלק מהקריסה בליכוד נובעת מהמנהיגות שלו". את הדברים האלה אמר ב-2006 ח"כ אפי איתם, על יו"ר הליכוד בנימין נתניהו. "אני לא מצליח להבין אותו", המשיך, "איפה הוא ומה הוא מייצג. בטוח שהוא לא מייצג את הליכוד שהיה בימין. באישיותו, ביבי מגלם את אובדן הדרך של הליכוד".

למרות ההשמצות דאז, לפני מספר ימים הודיע איתם כי החליט לפרוש ממפלגת אח"י שהקים, ומסיעת האיחוד הלאומי-מפד"ל, והוא ככל הנראה יתמודד בפריימריז של הליכוד במטרה לרוץ לכנסת במסגרת רשימת המפלגה. לדברי מקורביו, הסיבה לפרישה היא החלטת האיחוד הלאומי-מפד"ל לבחור את נציגיהם באמצעות ועדה מסדרת ולא בפריימריז, השיטה בה דגל איתם.

"איתם יסב נזק תדמיתי"

נראה שכשם שאיתם אינו מחבב את נתניהו, גם האחרון אינו שש לקבל אל מפלגתו את איתם. גורמים בליכוד אמרו הלילה (שני) כי נתניהו מסתייג מהאפשרות שאיתם יתפוס מקום ברשימת הליכוד לכנסת הבאה. גורמים נוספים במפלגה הביעו הסתייגות מהצטרפותו של איתם לליכוד. "איתם יסב נזק תדמיתי כבד לתנועה", אמרו לגלי צה"ל. "הוא מצטייר כאיש הזוי".

ב-2006 הסביר איתם מדוע הוקמה סיעת האיחוד הלאומי-מפד"ל: "המשימה שלנו היא גוש ימין גדול וחזק שיתפוס את המרחב שהליכוד נטש. הליכוד עזב את הבוחרים שלו, הלך לשדה המרכז ושמאלה. בבחירות הקודמות נתנו לליכוד עוצמה אדירה ומה הוא עשה עם זה? אנחנו פועלים להחזיר ולחזק את העוצמה לגוש הימין".

למרות הדברים, איתם בוחר שלא להצטרף למפלגת הימין החדשה שמוקמת בימים אלו. ארבע מפלגות האיחוד הלאומי-מפד"ל - המפד"ל, מולדת, תקומה ואח"י, הודיעו היום על איחוד, והצהירו כי "המאבק על ארץ ישראל השלמה יימשך. החלטנו לבטל את ארבע המפלגות ולהקים מפלגה חדשה שתקבע סדר יום לאומי חדש". איתם לא הסביר עדיין מדוע הוא לא ייקח חלק בסדר היום הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully