וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט לוי: "פרידמן עומד בראש המשתלחים"

עדי שמחוביץ

30.10.2008 / 17:41

בתגובה למכתבו החריף של שר המשפטים לנשיאת העליון, השיב שופט העליון במכתב לפרידמן: "דבריך בוטים ומלבים שנאה"

הצמרת המשפטית ממשיכה לסעור לאחר התכתובות הזועמות בין שר המשפטים דניאל פרידמן לנשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש בנוגע למינוי שופטים בזמן ממשלת מעבר. שופט בית המשפט העליון אדמונד לוי שלח הערב (חמישי) מכתב חריף לפרידמן והאשים אותו ב"ליבוי המשתלחים בבית המשפט העליון". לוי המשיך וכתב במכתבו כי "אני רואה במכתבך התנסחות בוטה של מי שמתקשה להשלים עם כך שחברי ועדה אחרים העזו לחלוק על השקפתו".

לוי ממשיך בביקורת החריפה נגד פרידמן וכותב כי "מערכת המשפט יקרה לי הרבה יותר מאשר לאלו שנקלעו אליה כאורחים לרגע ומתדהרים לשווא בתואר של מי שמבקשים את טובתה". לוי מציין כי פסיקת ביהמ"ש בסוגייה אינה מתירה למנות שופטים חדשים במהלך ממשלת מעבר וכותב: "אני רואה את עצמי נתון לפסיקת ביהמ"ש, שגם אם כבוד השר אינו מסכים לה, הוא מצווה כאזרח וקל וחומר כשר משפטים להרכין ראשו בפניה".

לוי גם מתח ביקורת על כך שפרידמן נהג לבטל ועדות למינוי שופטים קודם לממשלת המעבר והרבה לכנסן דווקא לאחר כינונה. ""מצאתי את עצמי תוהה מדוע לא טרח כבוד השר לכנס את הוועדה בתדירות גבוהה יותר בחודשים שקדמו למשבר הפוליטי. אני תוהה אם יש לאותה הימנעות מכינוס הוועדה קשר עם העובדה שהשר התקשה לגייס תומכים במועמדים שהוא חפץ ביקרם".

מוקדם יותר היום שיגרה ביניש מכתב תשובה לקוני לפרידמן, בו ציינה כי היא "מצרה על סגנונו של המכתב". במכתב ששלח אתמול פרידמן לביניש, נכתב כי ביניש עצמה מונתה בזמן ממשלת מעבר. הוא הוסיף כי "מתן דוגמא אישית פירושה שהמנהיג מחיל על עצמו אותם כללים שהוא דורש שיחולו על אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully