וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

”נמאס מאלימות המתפרעים - מקומם בכלא”

פנחס וולף ויהושע בריינר

26.10.2008 / 10:41

ראש הממשלה התייחס בישיבת הממשלה לעימותים האלימים בין מתנחלים לכוחות הביטחון: ”הנחתי למצות איתם את הדין”

ראש הממשלה אהוד אולמרט התייחס הבוקר (ראשון) לעימותים האלימים בין כוחות הביטחון למתנחלים בחברון. במהלך ישיבת הממשלה אמר אולמרט: "נמאס לנו מהאלימות המילולית הזו שמביאה לאלימות פיזית. לא ניתן לה יד". לדבריו, "הנחתי את השר לביטחון פנים אבי דיכטר, ואת שר המשפטים דניאל פרידמן, לפעול כדי למצות את הדין עם אותם אנשים. מי שמתבטא כך מקומו בבית הסוהר. אני מצפה לשמוע מה נעשה על ידי כוחות האכיפה נגד אותם אנשים".

גם שר הביטחון אהוד ברק התייחס לעימותים האלימים ואמר כי "יש רכות בענישה של המובאים לדין. על מערכת הענישה והמשפט צריכים לתת לכך דגש". סגן שר הביטחון מתן וילנאי אמר כי "כל אלימות נגד כוחות הביטחון אינה מתקבלת על הדעת ולא ניתן לה להתפתח". וילנאי הוסיף כי "יש גבול לאמירות נגד חיילי צה"ל ואנחנו נטפל ביד קשה ונביא לבתי משפט את כל מי שירים יד על חיילי צה"ל".

העימותים האלימים פרצו לאחר שכוחות הביטחון פינו מאחז הסמוך לקריית ארבע בו התגוררה משפחתו של פעיל הימין הקיצוני נועם פדרמן. זמן קצר לאחר הפינוי הגיבו תושבים בקרית ארבע בזעם: "יהודים צריכים לבצע פיגוע נקם בחיילים על הפינוי", אמרה אחת מתושבות המקום. תושב אחר הוסיף: "אנו מאחלים שהם (החיילים) יינגפו לפני אויביהם, שכולם יהיו גלעד שליט, שכולם ייהרגו וכולם יישחטו כי זה מה שמגיע להם. זה צבא שמקריב דם של יהודים כדי להקים את פלסטין".

בנוסף להתבטאויות הקשות, מתנחלים גרמו הלילה נזק לגדר המערכת באזור קרית ארבע בתגובה לפינוי. גורמים בצה"ל העריכו את הנזק במאות אלפי שקלים. עשרות מתנחלים יידו הלילה אבנים לעבר בתים בחברון וניפצו שמשות של מכוניות בבעלות של תושבים פלסטינים. לדברי המתנחלים, מדובר ב"תג המחיר" של הריסת המאחז.

"המשטרה פורעת חוק"

יו"ר סיעת האיחוד הלאומי - מפד"ל אורי אריאל אמר בתגובה לפינוי המאחז כי "האירועים ממחישים שפורעת החוק באזור היא המשטרה ואנשיה שאינם בוחלים בשום אלימות כלפי אזרחים, מטעמי אכזריות". אריאל ידרוש דיון דחוף בנושא בוועדת הפנים של הכנסת. בנוסף, פנה אריאל לשר הביטחון אהוד ברק בטענה שצה"ל מנע מכלי תקשורת להיכנס לפינוי המאחז בהר חברון. לדבריו, מדובר בתקדים חמור שלא היה לו אח ורע בעבר.

יו"ר ועדת הפנים של הכנסת ח"כ אופיר פינס אמר כי "ההתבטאויות המזעזעות של הימין הקיצוני נגד צה"ל מעידות על אובדן כל קשר למציאות ולמדינה. זוהי הסתה פרועה ומסוכנת, וצריך למצות את הדין עם המסיתים והמתפרעים. לא ניתן לימין הקיצוני להכתיב למדינה שלמה את מציאות חיינו, והאיומים האלה לא ירתיעו אותנו מלפעול בנחישות נגד כל המאחזים הבלתי חוקיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully