וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוי המאחז שהצית מהומות בחברון

יהושע בריינר ופנחס וולף

26.10.2008 / 13:15

חיילי צה"ל פינו הלילה מאחז בלתי חוקי בו התגוררה משפחתו של נועם פדרמן. מתנחלים זועמים בתגובה: "לבצע פיגוע נקם נגד החיילים". צפו בפינוי

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

בתגובה לפינוי המאחז שבו מתגוררת משפחתו של נועם פדרמן, נשמעו היום (ראשון) קולות נזעמים בקרית ארבע, שקראו לפגיעה בכוחות הביטחון. "יהודים צריכים לבצע פיגוע נקם בחיילים על הפינוי", אמרה אחת מתושבות המקום לגלי צה"ל. תושב אחר הוסיף: "אנו מאחלים שהם (החיילים) יינגפו לפני אויביהם, שכולם יהיו גלעד שליט, שכולם ייהרגו וכולם יישחטו כי זה מה שמגיע להם. זה צבא שמקריב דם של יהודים כדי להקים את פלסטין".

בנוסף להתבטאויות הקשות, מתנחלים גרמו הלילה נזק לגדר המערכת באזור קרית ארבע בתגובה לפינוי. גורמים בצה"ל העריכו את הנזק במאות אלפי שקלים. עשרות מתנחלים יידו הלילה אבנים לעבר בתים בחברון וניפצו שמשות של 22 מכוניות בבעלות של תושבים פלסטינים. לדברי המתנחלים, מדובר ב"תג המחיר" של הריסת המאחז. במשטרה גם חושדים כי מתנחלים עומדים מאחורי ריסוס כתובות מגן דוד על מצבות בבית עלמין מוסלמי בחברון.

כוחות גדולים של מג"ב הגיעו הלילה למאחז והחלו בהריסת מבנה במקום. מספר פעילי ימין הגיעו למקום על מנת למנוע את הפינוי. במאחז, הנמצא בבעלות פעיל הימין נועם פדרמן, מתגוררת משפחה. המקום הוכרז כשטח צבאי סגור.

"פורעת החוק באזור היא המשטרה"

יו"ר סיעת האיחוד הלאומי - מפד"ל אורי אריאל אמר בתגובה לפינוי המאחז כי "האירועים ממחישים שפורעת החוק באזור היא המשטרה ואנשיה שאינם בוחלים בשום אלימות כלפי אזרחים, מטעמי אכזריות". אריאל ידרוש דיון דחוף בנושא בוועדת הפנים של הכנסת. בנוסף, פנה אריאל לשר הביטחון אהוד ברק בטענה שצה"ל מנע מכלי תקשורת להיכנס לפינוי המאחז בהר חברון. לדבריו, מדובר בתקדים חמור שלא היה לו אח ורע בעבר.

"כנראה שלא לחינם במקביל למניעת כניסת העיתונאים, זורמות התלונות על שימוש מוגזם באלימות שוטרים, על פינוי ללא צו, ועל מעשי אכזריות ואטימות של המפנים", כתב אריאל לברק, "כשאין עין מפקחת של כלי התקשורת, מרשים לעצמם 'אנשי החוק', לתת דרור ליצריהם האפלים והסדיסטיים".

פעיל הימין איתמר בן גביר אמר בתגובה לפינוי כי "המשטרה והצבא עוד יצטערו על גירוש משפחות פדרמן ותור מבתיהן. החרבת בתי יהודים וגירוש משפחות לרחוב יגרמו לכך שרבים מהמתנחלים לא יעמדו מנגד".

יו"ר ארגון "זכויות אדם ביש"ע", אורית סטרוק, איימה לתבוע אישית את המפקדים שפיקדו על הפינוי. "יצא המרצע מן השק: הכנסת המשטרה הפלסטינית לחברון נועדה לפנות את כוח האדם של צה"ל ומשטרת ישראל ממשימות של ביטחון והצלת חיים למשימות של גירוש יהודים מביתם והריסת חייהם. מחריד להיווכח מה מסוגלת לעשות ממשלה מושחתת בפרפורי הגסיסה שלה". לדבריה, "קציני צה"ל ומג"ב שפיקדו על ההריסה כגנבים בלילה ללא צו, יתבעו אישית על מעשיהם".

"חממה רעילה לקבוצות חסרות מעצורים"

יו"ר ועדת הפנים של הכנסת ח"כ אופיר פינס אמר כי "ההתבטאויות המזעזעות של הימין הקיצוני נגד צה"ל מעידות על אובדן כל קשר למציאות ולמדינה. זוהי הסתה פרועה ומסוכנת, וצריך למצות את הדין עם המסיתים והמתפרעים. לא ניתן לימין הקיצוני להכתיב למדינה שלמה את מציאות חיינו, והאיומים האלה לא ירתיעו אותנו מלפעול בנחישות נגד כל המאחזים הבלתי חוקיים".

יו"ר סיעת מרצ זהבה גלאון אמרה כי "יש למצות את הדין עם פורעי החוק והמסיתי בחברון שלא מכירים במרותו של השלטון הנבחר בישראל". גלאון קראה "להפסיק עם מדיניות האיפוק וההבלגה על הסתה ובפוגרומים נגד חיילים ושוטרים שמבצעים את משימתם".

"המאחזים בגבעות יהודה ושומרון מייצרים חממה רעילה לקבוצות מסוכנות וחסרות מעצורים, אמר ח"כ מיכאל מלכיאור (עבודה). הוא הוסיף כי קבוצות אלו "מנסות למחות כל צלם אנוש מקיומו של העם היהודי בישראל. הוא קרא "להמשיך ולהיאבק בגידולי הפרא הצומחים בגבעות".

המשנה לראש הממשלה, חיים רמון, פנה לשר לביטחון פנים אבי דיכטר וביקש ממנו להורות למפכ"ל המשטרה דודי כהן לעצור לאלתר את כל מי שהסיתו הבוקר בחברון לבצע פיגועים בחיילי צה"ל. לדבריו, "אם ערבי היה קורא ברדיו לבצע פיגוע בחיילי צה"ל הוא כבר היה עצור מזמן. יש לנהוג באופן זהה כלפי המתנחלים שאמרו את הדברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully