וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס בעכו: יוקם פורום רבנים ושייח'ים

קובי מנדל

13.10.2008 / 13:10

בתום ביקור של נשיא המדינה בעכו סוכם על הקמת הפורום לצורך "הרגעת הרוחות" בעיר. מפכ"ל המשטרה הודיע: 700 שוטרים יישארו בעיר עד צאת החג

פורום מיוחד של רבנים ושייח'ים יוקם בעכו במסגרת המאמצים להביא לפיוס בין יהודים וערבים - כך סוכם היום (שני) בצהרים בתום מפגש שערך נשיא המדינה שמעון פרס בעיריית עכו. במפגש נכחו שני הרבנים הראשיים, מפכ"ל המשטרה, ראש העיר ואנשי דת בעירייה. פרס אמר שמטרת הפורום תהיה לצאת באופן מיידי לרחוב ולקיים דיאלוג עם הקהל הצעיר כדי להרגיע את הרוחות.

הנשיא קרא לשני הצדדים להקפיד על התבטאויותיהם, שכן לדבריו "מילים יכולות להיות קטלניות ובשעה שכזו יש לחשוב היטב ולשקול אותן לצורך הרגעה". במפגש נכחו גם חבר הכנסת עבאס זכור והשייח' של מסגד אל ג'זאר.

המפכ"ל דודי כהן הודיע כי הכוח של המשטרה שבשעות היום מונה כ-500 שוטרים ובלילה כ-700, יוסיף להיות נוכח בעיר עד לאחר צאת החג. לאחר מכן תקיים המשטרה הערכת מצב ובה יוחלט האם יש מקום לצמצם את הנוכחות המשטרתית בעיר.

"אני משוכנע שהמנהיגים היהודים יקראו לפני עדתם לכבד את המוסלמים ואת דתם, והמוסלמים יקראו לאנשיהם לכבד את היהודים ואת הדתם. אנו מתפללים לאותו אלוהים, שהוא אלוהים אחד של כולנו", אמר פרס. הרב מצגר ציין כי היום הסתיימו הימים הנוראים ומתחילים ימי חג הסוכות. עמיתו, הרב הספרדי הראשי שלמה עמר, קרא פרק תהילים ונשא תפילה לשלום העיר עכו ותושביה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully