וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון באגרנט: "שרשרת הפיקוד היתה מעוותת"

7.10.2008 / 11:23

בעדותו לוועדת אגרנט סיפר מפקד האוגדה אריאל שרון: "היתה בעיה של אי מילוי הוראות, ואינני חושב שהמלחמה הזו היא הקשה ביותר שצפויה לנו"

"שרשרת הפיקוד בסיני היתה מעוותת, מבנה שנוגד כל הגיון צבאי" – כך אמר אריאל שרון לוועדת אגרנט בעדויות שהותרו הבוקר (שלישי) לעיון בארכיון צה"ל, 35 שנים לאחר מלחמת יום הכיפורים. ועדת החקירה הממלכתית הוקמה ב-1974 כדי לחקור את המחדלים שקדמו למלחמה ואת הליקויים בתפקוד צה"ל והדרג המדיני בתחילתה.

שרון שימש כמפקד אוגדת המילואים 431 בחזית הדרום, שם חצו המצרים את תעלת סואץ והשתלטו על שטחים מזרחה. במהלך המלחמה התעמת שרון עם מפקדיו בפיקוד הדרום. ב-14 באוקטובר הצליחו כוחות צה"ל להדוף בהצלחה ועם אבידות מועטות התקפת רוחב של הכוחות המצריים.

שרון תוקף את אלוף פיקוד הדרום דאז שמואל גונן גורודיש וגם את מפקד חזית הדרום, חיים בר לב, שהחליף את גורודיש בשל תפקודו הכושל. "היו לנו 500 חיילים ו-2,000 פצועים. אם לתאר זאת במילים יבשות, זו היתה מלחמה נוראה", העיד שרון. "היו גם חיילים שנהרגו בצורה מיותרת. לו מפקד החזית היה בא לשדה הקרב חרף ההתנגדות שלי בשטח שנמשכה שעות, לו היה בא לחזות ולראות את הדברים כפי שאני עמדתי וראיתי, אני חושב שהוא היה משתכנע לעשות את הדברים אחרת, אבל הם פשוט לא היו בשדה".

שרון סיפר: "ב-8 לחודש הרגשתי שאין אוטוריטה של ממש. התקשרתי לשר הביטחון משה דיין וביקשתי ממנו להגיע כדי שיהיה אפשר לדבר איתו, אך היתה פשיטה של הקומנדו באותו הלילה והפגישה לא התקיימה. שרשרת הפיקוד היתה מעוותת, והיה לכך השלכה גם על המשמעת הצבאית".

עוד אמר שרון, כי "הייתה בעיה של אי מילוי הוראות בכל הדרגים, אני משוכנע שכדי שנעמוד במלחמות קשות, ואינני חושב שהמלחמה שעמדנו בה הייתה המלחמה הקשה ביותר שצפויה לנו, יש להגביר את המשמעת בצבא ויש להחזיק את הצבא ביד ברזל. האם אני מרוצה מהמצב שבו הצבא נמצא היום מבחינה משמעתית התשובה היא בהחלט לא.

חברי הועדה נזפו בשרון על כך שלקח יומן חמ"ל הביתה, כמו כן ננזף שרון על כך שלקח עימו עיתונאים בג'יפ. שרון אמר לחברי הוועדה כי כל מי שהיה עימו בג'יפ היה מאושר על ידי דובר צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully