וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכללות יצטרפו לשביתה באוניברסיטאות?

נעמה טלמור

6.10.2008 / 13:54

לאחר שאיים לא לפתוח את שנת הלימודים, פנה יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות לראשי המכללות וביקש מהם להצטרף למאבק

יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות מנחם מגידור הגיע היום (שני) במפתיע לישיבת ועד ראשי המכללות, וביקש מהם להצטרף אליהם במאבק למען הזרמת מיליוני שקלים ל"הצלת ההשכלה הגבוהה". בתום ישיבת חירום שקיימו ראשי האוניברסיטאות הבוקר אמר מגידור כי "שנת הלימודים לא תיפתח אם לא תובטח למערכת תוספת משאבים, כפי שנקבע על ידי ועדת שוחט".

ועדת שוחט קבעה שיש להזרים למערכת 2.5 מיליארד שקלים, שיתפרסו על תקופה של חמש שנים. בשנה האחרונה התקיים משא ומתן בין שרת החינוך יולי תמיר והמועצה להשכלה גבוהה מול משרד האוצר על תקציב בהיקף של 1.8 מיליארד שקלים. הפער נוצר עקב העובדה שהסטודנטים הגיעו להסכם עם הממשלה על כך ששכר הלימוד לא יעלה.

בשנה שעברה הוחלט בין ראשי האוניברסיטות לאוצר כי במהלך השנה הקרובה יתקיים גישור בין הצדדים, אולם עדיין לא הושגה הסכמה על סכום הכסף שיוזרם השנה לאוניברסיטאות. "אני קורא לממשלת ישראל להתעשת ולמנוע את הסבל והנזק שייגרם לציבור הסטודנטים מאי פתיחת שנת הלימודים", אמר פרופ' מגידור.

שרת החינוך יולי תמיר התייחסה אמש למשבר באוניברסיטאות ואמרה לוואלה! חדשות: "יש עדיין פערים בינינו לבין האוצר. אני מקווה שהשנה תיפתח. הכנסנו את אי העלאת שכר הלימוד לסטודנטים כחלק מהדרישות הקואליציוניות של העבודה לממשלה החדשה. זה נפל בתקופה של חוסר יציבות פוליטית, וזו אינה תקופה קלה להגיע להסכמים. כרגע אין עוד סיכום סופי".

כל עוד הממשלה לא קיבלה החלטה אחרת, שכר הלימוד יעמוד על 9,655 שקלים, שהם כ-1,000 שקלים יותר משכר הלימוד בשנה שעברה. הסיבה לכך היא שהממשלה לא אישרה כבכל שנה הנחה של 6% בשכר הלימוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully