וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר-לב לבג"ץ: "פיטוריי אינם חוקיים"

עדי שמחוביץ

28.9.2008 / 15:20

מפקד המחוז הדרומי מבקש למנוע את פיטוריו על ידי המפכ"ל. "הפיטורים נובעים מחטא יחיד – הרצון להמשיך לשרת במשטרה"

ניצב אורי בר-לב הגיש היום (ראשון) עתירה דחופה לבג"ץ למניעת פיטוריו על ידי המפכ"ל רב ניצב דודי כהן. העתירה כוללת בקשה למניעת שינוי מצבו, לרבות פיטורים מהמשטרה ועריכת שימוע "למראית עין" בפני השר לביטחון פנים אבי דיכטר. בר-לב טוען שזהו המקרה הראשון בישראל בו מבקש מפכ"ל לפטר קצין בדרגת ניצב.

בעתירה נכתב כי הפיטורים "נובעים מחטא אחד ויחיד – הוא ביקש להמשיך לשרת במשטרה בכל תפקיד משטרתי המתאים לדרגתו ולהגשים את המקצוע שבחר לחיים. כל זאת במקום הצעת לימודים תמוהה וחסרת היגיון".

לפני כחודש החליט כהן על סיום כהונתו במשטרה של בר-לב בשל סירובו לצאת לחופשת לימודים. כהן פרסם את פרישתו הצפויה של בר-לב בהודעה לעיתונות. בר-לב, ששמע על ההחלטה בפעם הראשונה בכלי התקשורת, מיהר להוציא הודעה נגדית בה הבהיר כי בניגוד להודעת המפכ"ל, אין בכוונתו לעזוב את המשטרה.

לאחר מכן זימן המפכ"ל את בר-לב, והודיע לו כי הוא מוציא אותו לחופשה כפויה בת 30 יום. בפגישה אמר המפכ"ל לבר-לב, כי במהלך חופשתו יתקיים שימוע בו ידונו בנושא הדחתו מהמשטרה.

ניצב בר-לב שכר את שירותיו של עורך הדין יעקב נאמן, ששיגר מכתב לשר לביטחון פנים, ובו כתב כי "הודעת כבוד השר למרשי, לפיה הוא נדרש לעזוב את תפקידו כמפקד מחוז הדרום ולצאת לחופשת לימודים נוגדת את הוראות הדין ומשוללת כל בסיס חוקי". נאמן הוסיף כי לא יעלה על הדעת שיעשו מעשה שכזה, קצין שמצליח בתפקידו נזרק החוצה כי הוא לא רוצה לבזבז את כספי המדינה ולצאת ללימודים". דיכטר התבקש במכתב לשקול מחדש את החלטתו בתוך 14 יום, ולא - יפתח בר-לב בצעדים משפטיים.

בר-לב שב אז והבהיר למקורביו כי "אני מוכן ומעוניין להמשיך ולשרת במשטרה בכל תפקיד". לדברי המקורבים, "תקעו לו סכין בגב. מדובר בקצין שאף אחד לא חולק על כישוריו, על יכולות הניהול שלו ועל המנהיגות שהוא מפגין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully