וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'יהאד: "הפיגוע - תגובה טבעית לכיבוש"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.9.2008 / 11:04

בחמאס ובג'יהאד בירכו על פיגוע הדריסה בירושלים, בו נפצעו 17 בני אדם. אבו מאזן גינה את הפיגוע ושלח איחולי החלמה לפצועים

ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלמי בירכו הבוקר (שלישי) על פיגוע הדריסה שאירע אמש בירושלים. בג'יהאד אמרו כי מדובר ב"תגובה טבעית לנוכח פשעי הכיבוש". בחמאס החרו החזיקו אחריהם ואמרו כי "זוהי תגובה טבעית להמשך המתקפות הציונית על עמנו הפלסטיני, להתנחלויות ולייהוד". דובר הארגון סאמי אבו זוהרי הוסיף כי "הפעולה הזו מוכיחה את יכולת העם הפלסטיני למצוא דרכים חדשות למאבק בכיבוש".

לעומת זאת, יו"ר הרשות אבו מאזן גינה את הפיגוע ושלח איחולי החלמה מהירה לפצועים. "אנו תמיד מגנים כל פעולת טרור וכל פגיעה באזרחים", אמר אבו מאזן. את הפיגוע ביצע קאסם אל-מוגרבי, בן 19, תושב שכונת אל-פארוק בג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים. הוא פצע 17 בני אדם לפני שקצין צה"ל ירה בו למוות. 12 מהפצועים עדיין מאושפזים בבתי החולים בירושלים, אחת מהן במצב בינוני-קשה ושניים במצב בינוני.

בישראל התרבו הקולות שקראו להרוס את ביתו של המחבל. שר הביטחון אהוד ברק אמר לאחר הפיגוע כי "נדרשת פעולה מיידית במישור המשפטי, שתאפשר למערכת הביטחון הריסת בתי מחבלים בסמוך למועד הפיגוע ובכך לתרום להרתעת מחבלים פוטנציאלים". ברק אמר את הדברים בסמוך להתייעצויות ביטחוניות שקיים.

גם סיעות הימין קראו להרוס את ביתו של המחבל, ואף הפנו אצבע מאשימה לעבר הצמרת המדינית בנוגע לאי- הריסת בתיהם של המחבלים שביצעו את הפיגועים האחרונים בבירה. יו"ר סיעת האיחוד הלאומי-מפד"ל, ח"כ אורי אריאל האשים את שר הביטחון אהוד ברק ואת מערכת המשפט בפיגוע הדריסה. לדבריו, "העיכוב המתמשך בהריסת בתי המחבלים מהפיגועים הקודמים, וכן שחרור המחבלים, מדי מספר חודשים, כמחוות לפלסטינים – הם אלו שהזמינו את הפיגוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully