וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביניש התנגדה, הדיון במינוי שופטים פוצץ

עדי שמחוביץ

22.9.2008 / 15:21

נשיאת בית המשפט העליון טענה כי לוועדה למינוי שופטים אין סמכות מפני שמדובר בממשלת מעבר. חבר בוועדה: "תרגיל מסריח של השופטים"

ישיבת הוועדה למינוי שופטים ננעלה היום (שני) ללא החלטה בעקבות עמדתם של שופטי העליון החברים בוועדה, לפיה אין סמכות למנות שופטים בתקופה של ממשלת מעבר. הוועדה התכנסה מוקדם יותר כדי לדון במינויים של שלושה שופטים לבית המשפט העליון, אולם נשיאת העליון דורית ביניש והשופטים אדמונד לוי ואילה פרוקצ'ה העלו את החשש כי לוועדה אין סמכות למנות שופטים, מפני שמדובר בממשלת מעבר.

שאר חברי הוועדה חלקו על חוות דעתם של השופטים, ובעקבות המחלוקת הוזעק לישיבה היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז. בחוות דעתו קבע מזוז כי אמנם ממשלת מעבר מחייבת ריסון מצד חבריה, אולם מאחר שבוועדה חברים רק שני שרים וקיימת דחיפות למנות שופטים לבית המשפט העליון, לא קיימת מניעה לדון במינוי. חבר בוועדה תקף בחריפות את התנהלות השופטים ואמר כי "מדובר באחד התרגילים המסריחים בתולדות המשפט הישראלי. שופט העליון בעצם קבעו כי חוות דעתו של מזוז אינה רלוונטית".

יושב ראש לשכת עורכי דין וחבר הוועדה, עו"ד יורי גיא-רון, צידד דווקא בעמדת השופטים ואמר כי :עמדת השופטים היא עמדה רצינית ואחראית". גם ח"כ אורית נוקד (עבודה), שחברה גם היא בוועדה, תמכה בשופטים ואמרה כי "כחברת ועדה לא נותר לי אלא לכבד את פסיקתם של שופטי העליון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully