וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הכרזת הניצחון: לבני תפתח בסבב שיחות

פנחס וולף

18.9.2008 / 11:22

יו"ר קדימה החדשה הודיעה כי תפתח בסבב שיחות עם שלושת המועמדים האחרים לראשות קדימה. "אפגש עם כל הסיעות כדי לגבש קואליציה"

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

.

לאחר שהוכרזה כיו"ר קדימה החדשה וראש הממשלה הבאה של ישראל, תחל היום (חמישי) ציפי לבני בסבב פגישות עם שלושת המועמדים האחרים לראשות המפלגה, שאול מופז, אבי דיכטר ומאיר שטרית.

ועדת הבחירות של קדימה בראשות השופט בדימוס דן ארבל אישרה לפנות בוקר כי לבני ניצחה את שר התחבורה שאול מופז ב-431 קולות בלבד. על פי התוצאות הרשמיות, לבני זכתה ב-43.1% מהקולות, מופז זכה ב-42%, שר הפנים מאיר שטרית זכה ב-8.5%, והשר לביטחון פנים אבי דיכטר זכה ב-6.5%. מופז התקשר הבוקר ללבני ובירך אותה על ניצחונה.

"קדימה הוכיחה שיש פוליטיקה אחרת", אמרה לבני בנאום ניצחון קצר מחוץ לביתה בתל אביב. "זו בעיניי אחריות שאני ניגשת אליה בחרדת קודש. המשימות הן גדולות".

על יריביה בפריימריז אמרה לבני כי "היריבים היו יריבים לרגע. יש לנו החלטות משותפות. אנחנו מתחילים לעשות את השינוי. המשימה הלאומית היא לייצר במהירות יציבות. יש איומים לא פשוטים, אי יציבות כלכלית. זו אחריות לא רק שלי, אלא של חבריי בקדימה וחברי כל הסיעות בכנסת. מחר אתחיל להיפגש עם נציגי כל הסיעות כדי לגבש קואליציה".

לפני הכרזת התוצאות הרשמיות, אמרו במטה מופז כי בכוונתם להגיש ערעור על תוצאות ההצבעה לבית הדין של התנועה. אולם, אנשי המטה לא יגישו את הערעור. במטה טענו מוקדם יותר, כי בידיהם ראיות לכך שבקלפיות מסוימות, חלקן במגזר הערבי, חלו זיופים בעת ההצבעה. למשל, שקלו במטה לערער על פסילת הקלפי ברהט, בה רשומים 430 בעלי זכות בחירה. בנוסף, טענו אנשי מופז כי מדגמי הטלוויזיה הביאו להטיית התוצאות, מאחר שפורסמו כרבע שעה לפני סגירת הקלפיות. המדגמים בשלושת ערוצי הטלוויזיה, צפו כי לבני תביס את מופז עם 47%-49% מהקולות.

  • עוד באותו נושא:
  • קדימה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully