וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לפרשה שזעזעה את המדינה?

נתיב נחמני

11.9.2008 / 14:18

מציאת גופת הילדה בירקון עשויה לסמן את סופה של פרשת רצח רוז בת ה-4.5. הצהרתו האחרונה של רוני רון הופכת ללא רלוונטית

אם גופתה של רוז היא אכן זו שנמצאת במזוודה שנמשתה היום (חמישי) מהירקון, מדובר בסופה של הפרשה שמזעזעת את המדינה מזה מספר שבועות. על פי הערכת המשטרה, רוז פיזאם בת הארבע וחצי נרצחה על ידי סבה רוני רון בן ה-45, בן הזוג של אמה, שהוא גם אביה החורג. על פי החשד, הסב רצח את הילדה עוד במאי השנה, אחסן את גופתה במזוודה, והשליך אותה בנחל הירקון. האם מארי פיזאם היא אשתו לשעבר של אביה הביולוגי של הילדה, בנו של הסב. האם חשודה בקשירת קשר עם הסב לרצח הילדה.

בגרסה שמסר הסבא למשטרה, הוא סיפר כי הרצח אירע ביום שלקח את נכדתו רוז מבית הסבתא רבא שלה, בו שהתה במשך תקופה, ב-12 במאי. רק ב-16 ביולי דיווחו הסבתות של רוז למועצה לשלום הילד על היעלמה. כחודש לאחר מכן עצרה המשטרה את סבה ואמה של רוז.

לדברי רון, לאחר שאסף את רוז, היא "הציקה" לו באוטו כיוון שבכתה, אז חבט בה בחוזקה. לאחר זמן מה, הוא הבחין כי בעקבות המכה החזקה הילדה לא נושמת. אז לדבריו הוא הכניס אותה לתא המטען, נסע לירקון, הטמין את גופתה בתוך המזוודה שלה והשליך את המזוודה למי הנחל.

בעקבות ההודאה של רון, פתחה משטרה בסריקות נרחבות בנחל הירקון. עשרות שוטרים, חיילים וצוות מיוחד של צוללנים השתתף בחיפושים. במשטרה החליטו להרחיב את החיפושים לאורך כל נתיב נסיעתו של רון בליל הרצח, מבית הסבתא רבתא שבנתניה ועד לירקון.

ביום שלישי האחרון הכחיש רוני רון, סבה של רוז כי הוא רצח אותה. הוא טען כי הודאתו בהריגתה של רוז נגבתה ממנו בכפייה. "לא רצחתי אותה, גבו ממני את ההודאה בכפייה. בפעם האחרונה שראיתי אותה היא היתה בחיים", אמר. בשלב זה, על פי ההערכות במשטרה, טענה זו של רון מאבדת כל תוקף.

רוז לא השתלבה במשפחה

רצח הילדה הוא סוף מר לטלטלות שעברה בחייה. אביה, בנימין רון ואמה, מרי פיזאם, בני 23, אזרחי צרפת שחיו בישראל, התגרשו לפני מספר שנים. ב-2005, לאחר הגירושין, שב האב להתגורר בפריז עם בתו. ב-2007 הגיעה האם לצרפת, נחושה בדעתה לקבל משמורת על רוז. היא השיגה צו מבית המשפט לענייני משפחה בורסאי, ושבה לישראל עם בתה.

עם הזמן, התפתחה מערכת יחסים רומנטית בין מארי לאביו של בנימין, רון, ולשניים נולדו שתי בנות, בנות שנה ושמונה חודשים ובת עשרה חודשים. מחקירת המשטרה עולה, כי רוז בת הארבע וחצי, לא השתלבה במשפחה, להשקפת הזוג. "הם התקשו לקלוט אותה", סיפרו במשטרה. במקביל לניסיונות לרשום אותה למוסדות, הילדה הועברה מדי פעם להשגחת אחרים, בעיקר לויויאן רון, 67, סבתו של אביה, אימו של רוני רון, שמתואר על ידי גורמים המעורים בחקירה כאדם אלים ובלתי יציב.

העניינים התחילו להסתבך במאי השנה כשויויאן טענה בפני בנה, כי הילדה שהתה אצלה מעבר למצופה וביקשה שיגיע לקחת אותה. מחקירתה עולה, כי זאת הפעם האחרונה שהיא ראתה את נכדתה, וייתכן כי היה זה גם היום האחרון בחייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully