וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרידמן: "אולמרט לא חייב להתפטר"

לטענת שר המשפטים, המלצת המשטרה להעמיד את רה"מ לדין לא מאלצת אותו להתפטר: "נשמעות טענות שלא נשמעו מעולם"

שר המשפטים דניאל פרידמן דוחה הבוקר (שני) את הטענות לפיהן ראש הממשלה אהוד אולמרט צריך להתפטר בשל המלצת המשטרה להעמידו לדין על שוחד וקבלת דבר במרמה. "היו המלצות משטרה לגבי ראשי ממשלה קודמים, אבל אני לא זוכר שהטענות האלו אי פעם עלו", אמר פרידמן.

בראיון לגלי צה"ל אמר שר המשפטים, כי "בהקשר הנוכחי אנחנו שומעים דיונים, שלא שמענו מעולם. לא לגבי אף אדם אחר, ולא לגבי ראש ממשלה. אני רוצה להזכיר שארבעת ראשי הממשלה הוקדמים נחקרו ועל חלקם היו המלצות להעמיד לדין. מדוע היום צריך לנהוג אחרת? יתר על כן, בחוקי הכנסת כתוב מתי ראש ממשלה צריך להתפטר או לא להתפטר".

"ביהמ"ש נטל לעצמו את הסמכויות"

בדבריו התייחס פרידמן גם להצעת החוק להגבלת סמכויות בית המשפט העליון, שאושרה אתמול להעברה מהממשלה לכנסת, ודחה את הטענה כי מדובר במחטף. "הייתי אומר שהטענה הזו לא רצינית, וחוסר הרצינות מגיע עד כדי גיחוך". הוא ציין, כי כאשר אהוד ברק היה ראש ממשלה הוא המשיך לנהל משא ומתן עם הרשות הפלסטינית גם כאשר כיהן בממשלת מעבר. "העניין ההוא הרבה יותר כבד מהעניין הנוכחי. פה הממשלה רק ממליצה לכנסת. מי שיחוקק זה יהיה הכנסת. להעלות טענה שהכנסת לא יכולה לחוקק, או שהממשלה לא יכולה להמליץ לכנסת זו פשוט טענה מגוחכת."

לדבריו של שר המשפטים, ההצעה שאושרה אתמול בממשלה נידונה כבר זמן רב. "הדבר ששינה לחלוטין את המצב החוקתי במדינה זו החלטת בית משפט קצת לפני יותר מעשר שנים שבה הם החליטו שהם מוסמכים לבטל חוקים של הכנסת. איזה דיון ציבורי התנהל אז? בית המשפט לקח את הסמכות לעצמו, ישבו וכתבו שמותר להם לבטל. לא היה דיון. כעת כשרוצים למתן את ההחלטה, אפילטו לא לבטל אותה לגמרי, רק קצת למתן, אז מעלים כל מיני טענות סרק."

השר פרידמן הדגיש בדבריו כי הרושם לפיו החלטות בית המשפט הן תמיד צודקות, נכונות ומגינות על האזרחים הוא רושם מוטעה. "לא פעם כשבית המשפט מגן על זכויות של אדם אחד הוא פוגע בזכויות של אדם אחר", אמר פרידמן, "המחשבה כאילו בית המשפט פוסק תמיד פסקי דין נפלאים, שיש להתמוגג מהם, ואף אחד לא נפגע, אלו דברים שאין בהם ממש". לדבריו, "המצב הוא שברגע שמישהו מנסה לשנות משהו, בין אם אני ובין אם מישהו אחר, יש מקהלה שפוצחת בקול ואומרת 'פגיעה בשלטון החוק'".

שופט בית המשפט העליון בדימוס מישאל חשין הגיב על דבריו של פרידמן ואמר, כי טענתו שבית המשפט נטל לעצמו את הסמכות לבטל חוקים אינה נכונה. "בפסק הדין הזה אני השתמשתי בחוק של הכנסת עצמה", אמר חשין, "בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו, הכנסת קבעה כי כל רשות מרשויות השלטון חייבת לכבד את הזכויות הבסיסיות". לדבריו, על פי חוק זה, הכנסת היא רשות כמו כל הרשויות האחרות, ואין לה לחרוג מזכויות אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully