וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איך לוקה בשכלו יכול לאיים על 50 חיילים?"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים, ויהושע בריינר

1.9.2008 / 11:26

כוח צה"ל שהגיע לעצור חשוד, ירה כדור גומי לעבר אחיו, הלוקה בשכלו, ופצע אותו אנושות. צה"ל: "הוא ניסה לחטוף את נשקו של אחד החיילים"

עאייד סאדק סרור, פלסטיני תושב הכפר ניעלין הלוקה בשכלו, נפצע לפנות בוקר (שני) אנושות לאחר שחייל צה"ל ירה לעברו במהלך פעילות של כוח צה"ל בכפר. פלסטינים דיווחו כי סרור, 40, נורה מספר פעמים מטווח קצר מאוד על ידי חיילי צה"ל. הוא פונה לבית החולים ברמאללה במצב אנוש. סלאח חוואג'א הפרמדיק שליווה את עקל לבית החולים מסר לוואלה! חדשות כי מצבו קשה מאוד וכי נשקפת סכנה לחייו.

לדברי גורם צבאי, "כוח של צה"ל הגיע הלילה לכפר ניעלין, על מנת לעצור מפגין שחשוד כי זרק רימון גז על חיילי צה"ל, הכוח הגיע לבית החשוד ובקומה הראשונה של הבית נתקל באחיו, שהחל להתפרע ולהשתולל, התנפל על החייל וניסה לחטוף את נשקו". הגורסם הצבאי סיפר כי "החייל, כחלק מהוראות נוהל פתיחה באש, ירה בו כדור גומי בזמן שנאבקו על נשקו. הפלסטיני ברח והסתגר באחד החדרים ונעל את עצמו, כאשר החיילים מבקשים לתת לו טיפול רפואי".

לטענת הגורם הצבאי, "בשלב מאוחר יותר חברי המשפחה החלו ליידות אבנים לעבר חיילי צה"ל". הגורם הצבאי הדגיש כי "לא הייתה כל כוונה לירי במכוון אל עבר הצעיר, אך הדבר נעשה במהלך ניסיון למנוע את חטיפת נשקו של החייל. רק בשלב מאוחר יותר הסתבר לחיילים ששהו במקום כי הוא לוקה בשכלו".

"הפלסטיני סירב לקבל טיפול"

דובר צה"ל מסר בתגובה לאירוע, כי מתחקיר ראשוני עולה כי הכוח ביצע ירי גומי לעבר הפלסטיני בהתאם להוראות הפתיחה באש ועל פי הנהלים. הכוח ניסה להעניק לפלסטיני טיפול ראשוני אך זה סירב לתת להם להיכנס לביתו.

לדברי הפלסטינים, יותר מחמישים חיילים הגיעו לפנות בוקר לעצור את אחיו של סרור. לאחר חילופי דברים בין סרור לבין החיילים, ירו החיילים לעבר ראשו מבלי שהיווה איום עליהם. "איך בן אדם אחד יכול לאיים על חמישים חיילים?!", תהו תושבי נעלין.

לפני כחודש נורה למוות אחמד מוסא, בן 11, בידי חייל צה"ל לאחר הפגנה בכפר ניעלין. השוטר שירה בו נתפס ונחקר, בעקבות תחקיר שערך מפקד מג"ב בגזרת איו"ש, מיד לאחר התקרית. בתום החקירה שוחרר השוטר למעצר בית.

יוסוף עמירה, בן 18, מת גם הוא מירי כדורי גומי של חיילי צה"ל. עמירה נפצע אנושות בעימותים שפרצו בהלוויתו של הילד אחמד מוסא. מקורות רפואיים פלסטיניים מסרו לאחר התקרית כי כוחות צה"ל ירו כדורי גומי לעבר ראשו של עמירה והוא הובא לבית החולים ברמאללה במצב של מוות קליני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully