וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדחת ניצב בר-לב לא חוקית"

נתיב נחמני

1.9.2008 / 8:27

פרקליטו של בר-לב, עו"ד יעקב נאמן, שיגר מכתב לשר לביטחון פנים, בו כתב כי ההודעה לפיה עליו לצאת לחופשה כפויה נוגדת את הדין

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן, זימן אתמול (ראשון) את מפקד מחוז הדרום היוצא של המשטרה, ניצב אורי בר-לב והודיע לו כי הוא מוציא אותו לחופשה כפויה בת 30 יום. בפגישה אמר המפכ"ל לבר לב, כי במהלך חופשתו יתקיים שימוע בו ידונו בנושא הדחתו מהמשטרה.

מוקדם יותר, נפגש השר לביטחון פנים, אבי דיכטר, עם ניצב בר-לב. במהלך הפגישה, אמר דיכטר לבר-לב כי הוא שוקל לפטר אותו משורות המשטרה. זאת לאחר שבר-לב סירב לצאת לחופשת לימודים.

בעיתון "הארץ" פורסם, כי בתגובה שכר אתמול ניצב בר-לב את שירותיו של עורך הדין יעקב נאמן. נאמן שיגר מכתב לשר לביטחון הפנים, ובו כתב כי "הודעת כבוד השר למרשי, לפיה הוא נדרש לעזוב את תפקידו כמפקד מחוז הדרום ולצאת לחופשת לימודים נוגדת את הוראות הדין ומשוללת כל בסיס חוקי". נאמן הוסיף כי לא יעלה על הדעת שיעשו מעשה שכזה, קצין שמצליח בתפקידו נזרק החוצה כי הוא לא רוצה לבזבז את כספי המדינה ולצאת ללימודים". דיכטר התבקש במכתב לשקול מחדש את החלטתו בתוך 14 יום, ולא - יפתח בר-לב בצעדים משפטיים.

לדברי גורם משטרתי המעורב בפרשה, "מדובר בחוסר אחריות. מחוז שלם, מאשדוד ועד אילת, יתפקד ממחר ללא ניצב, בגלל גחמות בלתי מתקבלות על הדעת של מפכ"ל ושר שטיפסו על עץ גבוה מדי".

ניצב בר לב חש אתמול שבור ומתוסכל בעקבות ההתפתחויות במהלך היום. הוא זכה לעשרות שיחות טלפון מעודדות מצמרת המשטרה וצה"ל, וסירב להתראיין לכלי התקשורת. היום הוא אמור היה לסייר בין בתי הספר בשדרות וברהט לרגל פתיחת שנת הלימודים, אך סיוריו בוטלו בעקבות החופשה שנכפתה עליו. למרות המהלכים בהם נקטו השר והמפכ"ל, הוא שב והבהיר אתמול למקורביו, "אני מוכן ומעוניין להמשיך ולשרת במשטרה בכל תפקיד". לדברי המקורבים, "תקעו לו סכין בגב. מדובר בקצין שאף אחד לא חולק על כישוריו, על יכולות הניהול שלו ועל המנהיגות שהוא מפגין".

"סירב לקבל מרות"

דיכטר הוסיף כי סירובו של בר לב לצאת ללימודים מצביע על "חוסר יכולתו לקבל מרות". הוא אף הטיח בבר לב כי "קיים משבר אמון בינך לבין המפכ"ל, שלא מאפשר לך להמשיך בתפקידך". בסיום הפגישה, דיכטר עדכן את מפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן, בפרטי שיחתו עם בר לב. מהמשטרה נמסר כי "לא יתכן שאדם שמסרב לקבל מרות והתעקש על שיבוצו לתפקיד בסבב המינויים הקרוב, ישרת בארגון היררכי כמו משטרת ישראל, שמשמעת וקבלת מרות הן אבן יסוד בה".

בהודעה זו, מיישר דיכטר קו עם המפכ"ל שהחליט כי בר לב יפרוש מהמשטרה בסבב המינויים הקרוב. ביום רביעי שעבר נפגש דיכטר עם בר לב והוחלט כי לא יפרוש מהמשטרה ואף סוכם על המשך דרכו במשטרה. בהחלטה זו יצא דיכטר נגד החלטתו של המפכ"ל.

בשבוע שעבר החליט המפכ"ל על סיום כהונתו במשטרה של ניצב בר לב. כהן פרסם את פרישתו הצפויה של בר לב בהודעה לעיתונות. בר לב, ששמע על ההחלטה בפעם הראשונה בכלי התקשורת, מיהר להוציא הודעה נגדית בה הבהיר כי בניגוד להודעת המפכ"ל, אין בכוונתו לעזוב את המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully