וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט דחה את המשך עדות טלנסקי

פנחס וולף ועדי שמחוביץ

29.8.2008 / 12:34

בתגובה לבקשתו של טלנסקי לדחיית חקירתו הנגדית, רמזו עורכי דינו של אולמרט כי הם עתידים לבקש את פסילת עדותו

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל הבוקר (שישי) את בקשתו של משה טלנסקי לדחות את המשך עדותו, עד קבלת תשובתו של הרשויות בארצות הברית לבקשתו שלא להשתמש בעדותו בארץ בחקירות שמתנהלות נגדו בארצות הברית.

בתוך כך, במכתב שהגישו בתגובה לבקשה שהגיש טלנסקי לדחיית עדותו רומזים עורכי דינו של ראש הממשלה אהוד אולמרט כי יבקשו לפסול את עדותו של משה טלנסקי.

במכתב הדגישו עורכי הדין כי "למועד הזה ברור כי אין אנו עוסקים בעניין פסילת עדותו של מר טלנסקי", אולם בהמשך, ככל הנראה, הם יבקשו גם את פסילת עדותו. פרקליטיו של אולמרט הודיעו לבית המשפט כי הם מבקשים להמשיך את חקירתו הנגדית של טלנסקי, רק לאחר מיצוי חקירת הרשויות האמריקאיות בנושא. כמו כן, הם הוסיפו ואמרי כי יש להמשיך את החקירה רק לאחר שיועברו לידיהם כל חומרי החקירה שנאספו בארצות הברית, ויינתן להם מספיק זמן לעבור עליהם.

בכתב התשובה לבית המשפט תוקפים עורכי הדין אלי זהר, נבות תל צור, רועי בלכר והדס ברקוביץ' גם את התנהגות הפרקליטות בפרשה מאז נודע שטלנסקי מבקש את הדחייה. לטענתם, הפרקליטות מבקשת להסיר את אחריותה בפרשה והיא "מתנהגת כאחד הצדדים".

לדברי מקורבים לראש הממשלה, "הפרקליטות מנסה להתנער מהאחריות, בגלל שהעדות קרסה להם בפנים והם נוכחים לדעת שהוא עד בעייתי". פרקליטי ראש הממשלה תוקפים בכתב התגובה את הפרקליטות גם על אמירתה כאילו היה עליהם למצות את החקירה הנגדית של טלנסקי בהיותו על דוכן העדים. לטענתם, "אמירה זו אינה תואמת את המציאות ואינה הוגנת", זאת משום שלדבריהם גם פרקליט המדינה משה לדור הודה כי יש לתת מועד נוסף לחקירה הנגדית עקב החומר הרב שנאסף בפרשה.

בתוך כך, ראש הממשלה אהוד אולמרט נחקר הבוקר בפעם השביעית באזהרה, ככל הנראה בפרשת מרכז ההשקעות והמינויים הפוליטיים במשרד התעשייה המסחר והתעסוקה. חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) הגיעו לבית ראש הממשלה בירושלים, שם החלה החקירה בשעה 10:00, וצפוייה להימשך כשעתיים וחצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully