וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנציג הישראלי במשט נעצר כשחזר מעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים, ונתיב נחמני

27.8.2008 / 0:02

פרופ' ג'ף הלפר, שעמד מאחורי "המשט למען השלום", נחקר בחשד להפרת צו אלוף ולגרימת תקלה ציבורית, כשחזר דרך מעבר ארז לישראל

פרופ' ג'ף הלפר, הנציג הישראלי היחיד ששט על הספינות הקפריסאיות שהגיעו לחופי רצועת עזה בסוף השבוע, נעצר אמש(שלישי) בעת שחזר לישראל דרך מעבר ארז. אנג'לה גודפרי גולדשטיין, דוברת הארגון האמריקאי שארגן את המשט, מסרה כי הלפר הועבר לחקירה בתחנת המשטרה בשדרות. הלפר משמש כיושב ראש "הוועד הישראלי נגד הריסת בתים".

הלפר נעצר על ידי בקרי הגבול במעבר ארז, הוא הועבר לחקירת המשטרה בתחנת שדרות, הוא נחקר בחשד להפרת צו אלוף ולגרימת תקלה ציבורית, בסוף החקירה הוא שוחרר לאחר שהפקיד את דרכונו והתחייב להתייצב לחקירה כשיידרש, גורם במשטרה אמר כי יוגש נגדו כתב אישום בגין החשדות נגדו.

שתי ספינות המחאה שיצאו מקפריסין הגיעו בשבת לרצועת עזה והתקבלו בתשואות. בשתי הספינות שיצאו ביום שישי האחרון הפליגו 44 פעילי זכויות אדם שמחו על המצור שהטילה ישראל על רצועת עזה. על פי דיווחים, הביאו הפעילים לרצועה ציוד הומניטרי ותרופות. לדברי הפעילים על הספינה, ילדים יצאו לקראתם בשחייה ועשרות אלפים נמצאים על החוף. ג'ף הלפר, אמר כי "זה בהחלט דבר מרגש, מליון וחצי אנשים מנותקים מהעולם החיצוני לחלוטין, פתאום אנשים מכל העולם מגיעים אליהם בשתי ספינות".

הלפר אמר כי "הרעיון הוא לשבור את המצור בפרט ואת הכיבוש בכלל". לדבריו למרות שהמטרה לא הומניטרית אלא פוליטית "לא הגענו בידיים ריקות אלא הבאנו 200 מכשירי שמיעה לילדים שהתחרשו בגלל ההפצצות הישראליות ברצועה".

בסופו של דבר, הרשויות התירו לספינה לעגון בעזה. ההחלטה התקבלה למרות שמטרת המשט הייתה "לפרוץ המצור מעל רצועת עזה". על פי גורמים מדיניים, הוחלט לאפשר לספינות לעגון בחוף כדי למנוע פרובוקציות ותגובות בינלאומיות קשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully