וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה העתירה נגד שחרור האסירים

עדי שמחוביץ

24.8.2008 / 20:50

שופטי בג"ץ דחו את העתירה של ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" וטענו כי "ביהמ"ש אינו נוהג להתערב בהחלטות של הדרג המדיני"

בג"ץ דחה הערב (ראשון) את עתירת ארגון נפגעי הטרור "אלמגור", נגד שחרור האסירים כמחווה ליושב הרשות הפלסטינית אבו מאזן. לטענת מגישי העתירה, החלטת הממשלה הינה "מהלך חד צדדי, וסטייה מהמדיניות בה נקטה ממשלת ישראל בעבר". לטענתם, מדובר ב"הליך שחרור חריג" וברשימת האסירים נכלל אחוז גבוה של מורשעים בעבירות חמורים וכן שני אסירים ששפוטים למאסר עולם בגין עבירות רצח שדם על ידיהם.

מול הרכב של שלושת השופטים אדמונד לוי, אילה פורקצ'יה ויורם דנציגר, הסביר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד מליכאל בלס, את הטעמים שעמדו מאחורי החלטת הממשלה ואת הרקע על פיו גובשה רשימת האסירים שישוחררו. מפאת חסיון הדברים, נשמעו טענותיו של עו"ד בלס בדלתיים סגורות. עו"ד מיכל צוק, מטעם פרקליטות המדינה, הגיבה מוקדם יותר לטענות "אלמגור" ואמרה כי "ממשלת ישראל שקבעה את הקריטריונים בדבר שחרור אסירים, מוסמכת אף לשנותם או להחליט בדבר חריגה מהן כפי שנעשה ביחס לשחרור האסירים הנוכחי".

השופטת אילה פורקצ'יה דחתה את העתירה בטענה כי "אין בית משפט זה נוהג להתערב בהחלטות הדרג המדיני בעניינים כגון אלו". היא הוסיפה כי "עניין זה נתון בידי הממשלה במסגרת האחריות המוטלת עליה, בניהול המהלכים המדיניים והביטחוניים של ישראל ואין לנו לנקוט עמדה בעניין זה".

"זהו יום עצוב מאוד לנפגעי הטרור בישראל ויום שמחה אמיתי לפלסטינים", אמר ראש ארגון אלמגור מאיר אינדור בתגובה לדחיית העתירה. "הם מקבלים תוספת נכבדה לשורות הטרור: רוצחים עם דם על הידיים ומחבלים בכירים, ואנו מרוויחים עוד ימי משא ומתן עם הפלסטינים ושקט מדומה עליהם אנו משלמים בדמים כפולים - דמם של אזרחים וחיילים וסיכונם", אמר אינדור.

ביום שני שעבר החליטה ועדת השרים לשחרור האסירים, בראשותו של ראש הממשלה אהוד אולמרט, לשחרר את 200 האסירים עליהם הוסכם, ביניהם שני אסירים עם דם על הידיים - סעיד עותבה, שבין היתר רצח ישראלית בפתח תקווה, ומוחמד אבו עלי שרצח ישראלי בירייה בחברון. האסירים צפויים להשתחרר מחר בשעות הבוקר, ולעבור לגדה המערבית דרך מחסום ביתוניא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully