וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התקציב יעבור כשהבעיות בקדימה ייפתרו"

24.8.2008 / 18:02

השר ישי העריך כי תקציב המדינה יעבור, אך הוסיף כי ש"ס תתמיד בהתנגדותה. אולמרט: "לא אתן שהכלכלה תהפוך לכלי משחק פוליטי"

יו"ר ש"ס, השר אלי ישי אמר היום (ראשון) כי לדעתו תקציב המדינה צפוי לעבור. "הבעיות המרכזיות בהעברת התקציב הן בתוך קדימה. לאחר שאלו ייפתרו, תהיה דינמיקה שתוביל לאישור התקציב". עם זאת, הדגיש ישי כי ש"ס תתנגד לתקציב, "ואותנו לא יקנו".

קודם לכן תקף ראש הממשלה אהוד אולמרט בישיבת הממשלה את שר הביטחון אהוד ברק שיצא מהישיבה לפגישה עם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ויו"ר התאחדות התעשיינים שרגא ברוש. לדבריו, "אנחנו יושבים פה ודנים בתקציב, כשהנושא המרכזי המונח כעת על השולחן הוא תקציב הביטחון. חבל ששר הביטחון לא מאפשר לעצמו ללמוד באופן יסודי ומעמיק את התקציב כי הוא נמצא בחוץ רוב הזמן".

בתגובה לדברי ראש הממשלה בישיבת הממשלה, אמרו מקורבים לברק כי, "ייטב אם ראש הממשלה יתרכז בבעיות תקציב הביטחון ולא בהצהרות ריקות. בניגוד לראש הממשלה ולשר האוצר, ובניגוד לאופן החד צדדי בו הם פורסים את תקציב המדינה, שר הביטחון מקיים התייעצויות עם הגורמים החשובים במשק, ביניהם ההסתדרות, המעסיקים והשרים השונים ללא קשר לזהות מפלגתם. מוטב שכך יעשו גם אולמרט ושר האוצר רוני בר-און, על מנת להגיע לתקציב מאוזן ושפוי".

"אינטרסנטים מנהלים את הדיון"

מוקדם יותר אמר אולמרט בישיבת הממשלה, כי "מי שינהל ויכוח על עמדת הממשלה, לאחר ההצבעה על התקציב, לא יוכל להיות שותף בממשלה". בסיום הדיון צפויה להצביע הממשלה על תקציב 2009, הכולל קיצוץ של שבעה מיליארד שקלים. לדברי ראש הממשלה, "לא אתן יד לכך שכלכלת ישראל תהיה כלי משחק מערכת הפוליטית. גם בשנה בה יכולה להיות מערכת בחירות".

"כששר האוצר יציג את הנתונים, חלק מהצעקנים והברברנים שדיווחו על המצוקות יתגלו כלא נכונים. מי שנהג בצעקנות, מתוך שיקולים פוליטיים יתגלה כסר טעם", אמר אולמרט והוסיף להשתלח במתנגדי התקציב. לדבריו, "אם לא היו מנהלים את הדיון על התקציב על ידי גורמים אינטרסנטיים פוליטיים, הוויכוח היה מתנהל אחרת. קיבלתי אזהרות ואיומים שהגדירו את התקציב כמלחמה אטומית. שמחתי לקבל טלפון משר הביטחון אהוד ברק שהבהיר לי שאין דבר כזה, ושמדובר בוויכוח לגיטימי". ראש הממשלה הודיע כי הגידול בתקציב לא יעלה על 1.7%, וכי לא תהיה עלייה בגודל הגירעון. "הצעת התקציב תובא להצבעה היום", קבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully