וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: בלייבור ממשיכים לצחצח חרבות

טלי גולדשטין

31.7.2008 / 12:36

על רקע מאמר שנוי במחלוקת, בו שטח שר החוץ הבריטי דיוויד מיליבנד את המניפסט הפוליטי האישי שלו, עלו קריאות להדחתו

מפלגת הלייבור סוערת בעקבות הדברים שאמר אתמול (רביעי) שר החוץ דיוויד מיליבנד על עתיד המפלגה ועל כך שאינו פוסל את האפשרות להתמודד מול ראש הממשלה גורדון בראון בבחירות. גורמים ברחוב דאונינג 10 הגדירו את התנהגותו כ"בוגדנית ומביישת". לפי דיווח ה"טלגרף", כחלק מהמתקפה על מיליבנד, הציעו אותם גורמים להדיח אותו מתפקידו כעונש על כך שעורר את המשבר החמור ביותר במהלך כהונת בראון.

"אם אין לו (למיליבנד) מספיק עבודה לעשות, אזי אולי הוא צריך למצוא עבודה חדשה", אמר גורם אחד. "הוא צריך להירגע ולסתום את הפה. הוא צריך גם להתבגר", אמר מקורב אחר של בראון.

מפלגת הלייבור עומדת בפתחה של מלחמת אזרחים פנימית לאחר שבמאמר שכתב לעיתון ה"גרדיאן", הציג מיליבנד את מניפסט ההנהגה הפרטי שלו והגביר את הלחץ על בראון. בעקבות תבוסת הלייבור בכמה מחוזות מפתח במדינה, טען מיליבנד כי המפלגה תוכל הלביס את המפלגה השמרנית אך ורק אם יחול שינוי בסגנון ובכיוון ההנהגה. במאמר, נמנע מיליבנד בכוונה מלציין את בראון כאדם שעליו להוביל את התאוששות המפלגה. בעקבות פרסום המאמר, התבקש מיליבנד לעדן את אמירותיו להבא ומטח התקפות אישיות מצד מקורבי בראון הופנה כלפיו.

"הוא (מיליבנד) הפגין חוסר נאמנות והתנהג בצורה מבישה. זוהי הפתעה שהוא בחר לכתוב מאמר כזו בתקופה בה ראש הממשלה נמצא תחת התקפות על רקע הפסדי המפלגה. מיליבנד מעולם לא רחש את אהדת המפלגה, אך אנשים כיבדו את יכולותיו. עם זאת, הפעם הוא הגזים", אמר מקורב ל"דיילי טלגרף".
חבר פרלמנט אחר אמר כי, "האגו של מיליבנד ערפל את כושר השיפוט שלו".

"הוא ידע בדיוק מה הוא אומר", אמר אחר. "כל מילה במאמר נשקלה בקפידה. כולם יודעים למה הוא התכוון". ג'קי סמית, שרת הפנים, התייחסה בביטול לשמועות כי הלייבור מתכוונת להחליף את בראון במישהו "צעיר ומגניב". לדבריה, "איני חושבת שזה מה שאנו רוצים בתקופה בה אנשים מודאגים מהכלכלה".

כנשאל אתמול מיליבנד לגבי מאמרו והאם הוא מרמז על כך שהוא מתכנן לרוץ לראשות המפלגה בעצמו, העדיף שר החוץ לענות בצורה עקיפה: "לא, איני תומך בשום דבר למעט ממשלת לייבור מוצלחת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully