וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקציב החינוך בערים יירד ב-279 מיליון ש'

נעמה טלמור

31.7.2008 / 12:16

התקציב יקוצץ פעמיים במהלך שנת הלימודים הבאה. מרכז השלטון המקומי מתנגד ושוקל את צעדיו. מירושלים יקוצץ הסכום הגדול ביותר

משרד החינוך הודיע למרכז השלטון המקומי כי תקציב החינוך המועבר לרשויות המקומיות יקוצץ בשנה הבאה ב-279 מיליון שקלים, כך אמרו הבוקר (חמישי) במרכז השלטון המקומי. על פי הנתונים שהעביר המרכז, 85 מיליון שקלים יקוצצו בשליש הראשון של שנת הלימודים הבאה, ו-170 מיליון שקלים נוספים יקוצצו בשני השלישים הבאים לאחר מכן. כמו כן, 24 מיליון שקלים יקוצצו לטובת מימון תוכנית "אופק חדש", הרפורמה החדשה במערכת החינוך.

הקיצוץ יתחלק בין הרשויות המקומיות השונות. הערים בהן יבוצע הקיצוץ הנרחב ביותר הן ירושלים, מתקציבה יקוצצו 15.6 מיליון שקלים, בתל אביב יקוצצו 15.3 מיליון שקלים ובחיפה 8.3 מיליון שקלים. כמו כן יקוצצו 8.2 מיליון שקלים מראשון לציון, 5.3 מיליון שקלים מחולון ו-4.2 מיליון שקלים מרמת גן.

יו"ר מרכז השלטון המקומי עדי אלדר הודיע לשרת החינוך יולי תמיר כי הוא אינו מקבל את הקיצוץ וכי "תושבי ישראל אינם אמורים לממן את החינוך בעוד כ-300 מיליון שקלים". הבוקר התקיימה ישיבת הנהלה במרכז השלטון המקומי, שם מתחילים לחשוב כיצד יפעלו נגד הקיצוץ.

"כוח האדם ייפגע"

טרם ברור מה יהיו ההשלכות המדויקות של הקיצוץ, אך יו"ר איגוד מנהלי אגפי החינוך אבי קמינסקי אמר לוואלה! חדשות כי "ככל הנראה ייפגעו כל אותם פרוייקטים חינוכיים כגון שעות לחינוך העל יסודי, מועדוניות וחינוך בלתי פורמלי". הוא הוסיף כי "אולי חמור מכל הוא הקיצוץ הצפוי בכוח אדם שיכול לפגוע בקציני הביקור הסדיר, בפסיכולוגים, במזכירות בתי הספר, בשירותי הניקיון ובשרתים". קמינסקי טען כי"יש כאן מסר כפול ובעייתי. מצד אחד מפרסמים את 'אופק חדש' שהוא אכן בשורה חיובית, ומהצד השני, מקצצים תקציבים ברשויות המקומיות שהוא הערך המוסף של מערכת החינוך".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "הקיצוץ במרכז השלטון המקומי עומד בשנת התקציב הנוכחי על 85 מיליון שקלים בלבד. הקיצוץ יהיה דפרנציאלי, כלומר רשויות שתושביהן מוגדרים כמעמד סוציו-אקונומי נמוך יקוצץ מהן אחוז אחד עד ארבעה אחוזים מתקציבן, ואילו רשויות 'חזקות' יותר, תקציבן יקוצץ עד 10 אחוזים. הקיצוץ ייעשה בצורה מאוזנת, והוא אכן יתבטא גם בעובדי שירותי החינוך בשלטון המקומי". משרד החינוך סירב להתייחס לתקציב 2009, המהווה שני שלישים מתקציב שנת הלימודים כולה, אליו התייחסו במרכז השלטון המקומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully