וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיק לא נסגר, גאידמק יישפט בצרפת

נורית רוט

31.7.2008 / 11:04

איש העסקים ארקדי גאידמק ישפט בפריז באוקטובר. בצרפת דחו את הצעת פרקליטיו כי יבוא למשפטו בתנאי שיובטח לו כי לא ייאסר

משפטו של ארקדי גאידמק בפרשת אנגולה גייט ייפתח כמתוכנן בפריז ב-6 באוקטובר, לאחר שהתובע סירב לבקשות לסגור את התיק - כך מצטטים כלי תקשורת וסוכנויות ידיעות בצרפת מפיו של מקור משפטי בכיר. גאידמק, שותפו לשעבר פייר פלקון ו-40 איש נוספים נאשמים בפרשה בסחר בלתי חוקי בנשק.

בעבר נודע כי שר ההגנה הצרפתי, ארווה מורין, שיגר בתחילת יולי מכתב לפרקליטיו של פלקון, שבו נכתב כי פלקון לא עבר על החוק הצרפתי בעסקות הנשק עם אנגולה שבהן היה מעורב בשנות ה-90. המקור המשפטי הדגיש כי המכתב לא נשלח לבית המשפט או לפרקליטות, אלא להגנה - מעשה חסר תקדים מבחינה משפטית - ולפיכך לא בוטל כתב האישום, והמשפט יתקיים כמתוכנן.

בשבוע שעבר חידשו הרשויות בצרפת את צו המאסר הבינלאומי נגד גאידמק, שנחשב בצרפת מ-2000 כמי שנמלט מהשלטונות ומבוקש לחקירה. לפי דיווחים, שלטונות צרפת דחו את הצעת פרקליטיו כי יבוא למשפטו בתנאי שיובטח לו כי לא ייאסר.

עם הנאשמים במשפט נמנים ז'אן כריסטוף מיטראן, בנו של נשיא צרפת לשעבר, והבנקאי ז'אק אטלי. הם נחשדים כי היו מעורבים במכירת נשק מצ'כוסלובקיה ומרוסיה לאנגולה מבלי לקבל על כך אישור משלטונות צרפת, כנדרש.

בתוך כך, גאידמק טוען כי כתב התביעה שהוגש נגדו באפריל בבית המשפט המחוזי בירושלים "מגולל סיפורי מעשיות בלתי רלוונטיים בעליל". בבקשה שהגיש אתמול באמצעות עורך הדין איל רוזובסקי וסיון רמות טוען איש העסקים כי ביקש מהחברות התובעות אותו להסביר מהן טענותיהן נגדו, אך הן לא נענו לבקשה.

את התביעה הגישו שתי חברות ניהול הרשומות באיי הבתולה, פרמיום אינווסטמנט מנג'מנט וגלובל אלפא סטאר. החברות, המיוצגות על ידי עו"ד שמואל קספר, טוענות כי גאידמק העביר לחשבונות בנק שבבעלותו 365 מיליון דולר מכספי ממשלת אנגולה, שבהם היה אמור לפרוע חוב של אנגולה לבריה"מ לשעבר. נוסף על כך טענו החברות כי ב-2001-2005 ניהלו שתי קרנות offshore שהקים גאידמק, אך אלה לא שילמו להן את שכר הטרחה והעמלות בעבור ניהול הכספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully