וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו”ר קדימה החדש יתקשה להקים ממשלה

פנחס וולף

31.7.2008 / 7:32

בלוח הזמנים הקצר יהיה כמעט בלתי אפשרי להרכיב ממשלה חלופית, לכן ארבעת המתמודדים חייבים להתחיל לפעול כבר מהיום

לאהוד אולמרט נותרו פחות מחודשיים לכהן כראש ממשלה, עד לניסיונו להעביר את השרביט למועמד שייבחר בפריימריז של קדימה. המועמד ייבחר ב-17 בספטמבר (או ב-24 בספטמבר, במידה שיידרש סיבוב שני).

על פי כל הסימנים, נראה כי רצונו של אולמרט הוא ששר התחבורה שאול מופז יחליפו בתפקיד. ככל הנראה, אולמרט רוצה עוד יותר ששרת החוץ ציפי לבני תיכשל במועמדות. הדם הרע בין השניים זורם עוד מתחילת דרכם המשותפת כמנהיגי קדימה, כשאריאל שרון כיהן כראש ממשלה.

אלא שהמצב לא פשוט כל כך: על פי החוק, ברגע שראש הממשלה מתפטר מתפקידו של הנשיא להטיל את התפקיד על אחד מחברי הכנסת בתוך שבוע, והוא יצטרך להרכיב ממשלה בתוך 28 יום. הסיטואציה יוצרת מצב בעייתי למתמודדים על ראשות קדימה, משום שבלוח הזמנים הקצר יהיה כמעט בלתי אפשרי להרכיב ממשלה חלופית ולכן על ארבעת המועמדים להרכיב ממשלה חלופית מאחורי הקלעים, כבר מהיום בבוקר, כדי שבמידה שייבחרו לתפקיד, הם יוכלו להרכיב את הממשלה במהירות.

בהנחה שמי שייבחר לראשות קדימה לא יצליח להרכיב ממשלה חלופית, הנשיא יכריז על הקדמת הבחירות וקיומן בתוך 90 יום. במקרה כזה אולמרט יוכרז כראש ממשלת מעבר והבחירות הכלליות ייערכו ללא מועמדותו. לראש הממשלה הנבחר יינתנו לפחות 45 יום להרכבת ממשלה. במידה שתרחיש זה יתקיים, אהוד אולמרט יישאר בתפקידו עוד כחצי שנה. עם זאת, חשוב לציין כי לוחות הזמנים האלה עשויים להשתנות, אם אחד מהח"כים ייבקש מהנשיא להרכיב ממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully