וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אליאור חן תכנן לרצוח את אבי הילדים"

נתיב נחמני

27.7.2008 / 7:14

החשד עלה לאחר שאחד מהילדים של האם המתעללת מירושלים סיפר כי שמע את חן מתכנן לרצוח את אביו. עוה"ד של חן: "ילד עם דמיון חולני"

פרסום ראשון: 0:14

למעלליו של הרב אליאור חן נוסף החשד לקשירת קשר לביצוע רצח. מחקירת אחד הילדים של האם המתעללת מירושלים עלה החשד כי חן, החשוד המרכזי בפרשת ההתעללות, תכנן לרצוח את אבי הילדים. במסמך ששלח חוקר הילדים מיכה הרן לפרקליטות בשבוע שעבר, שהגיע לידי וואלה! חדשות, עולה כי הילד תיאר בפניו שהיה עד לתכנון רצח אביו ואחד מאחיו.

לפי עדות הילד הוא שמע שיחה בין אליאור חן לבין חלק מהנאשמים בפרשה, במהלכה תכנן חן לביים תאונת דרכים בה ימותו אביו של הילד ואחד מאחיו הצעירים. הילד לא ידע להסביר מדוע תכננו לכאורה לרצוח גם את אחיו, אך נראה כי מטרתם הייתה להסוות את עקבותיהם, מאחר ומותו של האב בלבד היה עלול לעורר חשד. מחר תגבה לראשונה עדותו של הילד בבית המשפט המחוזי בירושלים.

לעדותו של הילד מצטרפות מחברות הנמצאות בידי המשטרה בהן ניהל חן מה שנראה כתכתובות עם עצמו. במחברות חן שאל את עצמו שאלות, השיב עליהן במועד מאוחר. באחת המחברות חן השיב לשאלתו שלו על תאריך מותו של האב. במועד מאוחר יותר, לאחר התאריך בו צפה חן שאבי הילדים ימות, חן שאל מדוע זה לא קרה וענה שהמועד נדחה ליום אחר.

"ברור לנו שאבי הילד הנחה אותו"

"מדובר בטענה הזויה של ילד עם דמיון חולני", אמר לוואלה! חדשות אריאל עטרי, עורך דינו של אליאור חן. "הילד נחקר במשך שעות ארוכות, מספר פעמים, ומעולם לא טען שום טענה כזו או שום טענה דומה לה. ברור לנו שאביו הנחה אותו להעלות את הטענה בזמן כזה", דברי עו"ד עטרי.

בתוך כך, אתמול (שישי) התקיים הדיון הראשון בעניין הבקשה להסגרתו של אליאור חן לבית המשפט הפדרלי בסאו פאולו. במהלך הדיון הוקראו לחן החשדות נגדו, והוא כפר בכולן. עו"ד עטרי הנחה את עורך הדין המקומי שנשכר להגנת חן לטעון כי לישראל כלל אין את הסמכות לבקש את הסגרתו.

"מדינה יכולה לבקש הסגרת אזרח אליה רק בנוגע לעבירות שבוצעו בשטח הריבוני שלה", אמר עו"ד עטרי. לדבריו החשדות שמיוחסים לחן בוצעו לכאורה בביתו בביתר, ובדירת המשפחה שבמזרח ירושלים. "על פי המשפט הבינלאומי, שני מקומות אלו אינם חלק מהשטח הריבוני של מדינת ישראל", אמר.

חשיפת הפרשה

פרשת ההתעללות בילדים נחשפה לפני כארבעה חודשים. מחקירת המשטרה עלה כי חן, הוביל התעללות פיזית ונפשית בילדים, באמצעות חסידיו. לפי הראיות שנאספו, חן ראה עצמו כ"רב" ובעל סמכות רוחנית, וטען באוזני מאמיניו, כי הילדים הם בעלי "נפש מושחתת" וכי יש לבצע בהם "תיקונים" ו"להוציא מהם את השדים".

עם חשיפת הפרשה נמלט חן מהארץ והסתתר בברזיל. חסידיו, אברהם מסקלצ'י, המיוצג על ידי עו"ד יהודה שושן ועו"ד שמעון שרביט, ודוד קוגמן, המיוצג על ידי עו"ד אביגדור פלדמן, הואשמו במעורבות בהתעללות ונעצרו ימים לאחר חשיפת הפרשה. איתם נעצרו גם רועי צורף ושמעון גבאי, תחת אותו החשד.

באחד המקרים נאשמת האם, שיחד עם מסקלצ'י, קוגמן וגבאי, היכו על פי הוראותו של חן בראשי הפעוטות בפטישי עץ, שרפו איברים, כפתו, כלאו במזוודה, והאכילו צואה את הצעירים מבין שמונת הילדים של האשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully