וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלנסקי: "לא זוכר שהעברתי כסף למסר"

נתיב נחמני

21.7.2008 / 13:50

לטענת פרקליטי רה"מ, טלנסקי היה מעורב בהעברת הכספים למקורבו של אולמרט, למרות שטען שלא ידע על כך וששמע זאת לראשונה

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

"אני אומר לך, שבמשך שבועות בחקירות המשטרה ואף חמור מכך, פה בבית המשפט, לא אמרת את האמת", כך הטיח הבוקר (שני) באיש העסקים משה טלנסקי פרקליטו של ראש הממשלה אהוד אולמרט, נבות תל-צור. לטענת טלנסקי, הוא אינו משקר, אלא מתקשה להיזכר. פרקליטו של טלנסקי, ז'אק חן: "מרשי עקבי בגרסתו במהלך כל חקירות המשטרה ועדותו במהלך החקירה הנגדית, שהוא אינו זוכר את העברות הכספים עליהן מדובר, 10 שנים אחרי שבוצעו".

כך החל הפרק הרביעי בחקירת גביית העדות המוקדמת של איש העסקים משה טלנסקי, העוסק בהעברות כספים מחשבונו לחשבונו של עורך הדין אורי מסר, מקורבו של אולמרט. תל-צור חקר את טלנסקי בנושא ההעברות שבוצעו במהלך שנת 99' מחשבון חברת "ישראל דוולופמנט", שטלנסקי עמד בראשה, לחשבון הבנק של אורי מסר בסניף הראשי של בנק לאומי.

העברות הכספים היו בסך 210 אלף דולר, שחולקו לשלושה חלקים, העברה של 100 אלף, 85 אלף ו-25 אלף. במהלך גביית העדות עימת תל-צור את טלנסקי עם קטעי וידאו מחקירותיו במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה במאי השנה. במהלך חקירות אלו חזר טלנסקי וטען כי הוא לא מכיר את העברות הכספים.

"למה שאני אתן לאורי מסר 100 אלף דולר" אמר בזמנו טלנסקי לחוקרים, "זה פשוט הלם בשבילי, זו פעם ראשונה שאני רואה את זה, תנו לי מכונת אמת מיד". טלנסקי אף הגדיל לעשות והוסיף כי "אם מסר עשה זאת בלי רשותי הוא צריך ללכת לכלא". עם זאת, בהמשך החקירות הוא טען כי אינו זוכר את העברת הכספים, ולא כי העברות כאלו לא התבצעו בוודאות. היום חזר תל-צור ושאל את טלנסקי האם ההעברות בוצעו או לא. על כך השיב טלנסקי: "אני לא זוכר העברות כאלו".

מהחקירה עלה עוד כי לאורי מסר היה ייפוי כוח מלא לחשבון הבנק של טלנסקי. לטענתו של טלנסקי "אני זוכר שחתמתי על ייפוי כוח, אבל אני זוכר שזה היה ייפוי כוח לרכישת דירה בלבד, דירה ברחוב דיסקין בירושלים".

בתגובה ניסה תל-צור להוכיח כי טלנסקי משקר. העברות הכספים בוצעו בחודש אוקטובר 99 בעוד שתהליך רכישת הדירה בעבור טלנסקי הסתיים כבר במרץ באותה השנה. לשיטתו של תל-צור, לא יתכן שטלנסקי יטען שהכספים אותם אישר לאורי מסר למשוך מחשבונו היו לצורך רכישת אותה הדירה. בנוסף, הציג תל-צור הציג בפניו מסמך בכתב ידו של טלנסקי, בו הוא מבקש באופן אישי ממנהל הבנק שלו להעביר כספים לאורי מסר.

לאחר שטלנסקי טען, כי המסמך הנ"ל לא הוצג בפניו במהלך החקירות, טען תל-צור כי החוקרים לא הציגו בפניו את המסמך בכוונה, ובכך למעשה העלה טענה נגד המשטרה.

"ההדלפות - שיבוש הליכי משפט"

בפתיחתה של החקירה אמר עו"ד תל-צור כי ביומיים האחרונים כולם עדים לפרסומים חסרי תקדים של עדויות ראש הממשלה בתקשורת. לדבריו, "פרסום העדויות גובל בשיבוש הליכי משפט ואנו קוראים לפרקליט המדינה להפסיק את התופעה הזאת".

פרקליט המדינה משה לדור אמר בתגובה, כי "זו תופעה שאנו סובלים ממנה גם בחקירות נוספות. ננקוט בצעדים חמורים אם יתברר מה מקור ההדלפה". עם זאת, לדור הוסיף כי "שחומרי החקירה נמצאים בידי שני הצדדים. אני לא סבור שהחומרים שהגיעו לתקשורת, הגיעו מידי עובד ציבור, המשטרה או הפרקליטות".

המשטרה הודיעה הבוקר, כי תבחן את האפשרות להקים עוד היום ועדה לבדיקת הדלפת התמלילים של חקירת ראש הממשלה, אהוד אולמרט. בתגובה אמר יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן: "אנו מברכים על ההחלטה לפתוח סופסוף בחקירות ההדלפות המגמתיות של חומרי חקירה. לא יתכן שהמשטרה תחקור את עצמה, ולכן אנחנו דורשים כי חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים יבצעו את החקירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully