וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוגש כתב אישום נגד בועז יונה

במסגרת עסקת הטיעון שנחתמה, מואשם יונה ב-9 עבירות, בהן שימוש בכספי רוכשי הדירות בניגוד לחוק. יישאר במעצר עד למתן גזר הדין

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

כתב אישום הוגש הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד מנכ"ל חפציבה לשעבר בועז יונה, במסגרת עסקת הטיעון עליה חתם שעות ספורות לאחר נחיתתו בארץ. על פי ההסדר, יונה יישאר במעצר עד למתן גזר הדין.

מכתב האישום עולה, כי יונה פעל ביחד עם נושאי משרה אחרים בחפציבה, על מנת לעשות שימוש בכספי רוכשי הדירות מחפציבה ובכספים החברות בציבוריות, למטרות שונות מאלו שלשמן הופקדו בידיו ובכך פגע ברוכשי הדירות, בפרויקטים הקבלניים ובסיכויי השלמתם.

עוד הוא מואשם כי ביצע מערכת כפולה וכוזבת של רישומים שונים והנהלת חשבונות. באמצעות רישומים אלה הציג המשיב מצגים כוזבים, בין היתר, לגבי היקף מכירות הדירות או התקבולים מרוכשי הדירות, שהיו נמוכים משמעותית מנתוני האמת.

יונה מואשם בתשע עבירות חמורות, בהן משיכת כספים מחברות ציבוריות ללא קבלת האישורים הנדרשים; שימוש בכספי רוכשי הדירות והפקדתם בניגוד להרשאה שניתנה להם; עריכת רישומים כוזבים בספרי חפציבה; זיוף מסמכים; הסוואת הפעולות בכספים מבעלי המניות וגורמים שונים נוספים, וכן הצגת מצגים כוזבים בפני גורמים שונים, באשר לפעילות חברות חפציבה ולמצבן.

במסגרת ההסדר שנחתם בין נציגי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה לבין עורך דינו של יונה, יאיר גולן, הוסכם כי יונה יודה באופן מלא באחריות לקריסת החברה. בנוסף, הוא יודה בביצוע שורה של עבירות פליליות בזמן ניהולו את החברה.

במסגרת עסקת הטיעון עליה חתם יונה שעות ספורות לאחר נחיתתו בארץ, יוטל עליו עונש של שבע שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי על סך ארבעה מיליון שקלים למשפחות נפגעי "חפציבה", בתמורה להודאתו. עם זאת, בית המשפט אינו מחויב לכבד את תנאי ההסדר בבואו לגזור את הדין.

נעצר באיטליה לפני כ-11 חודשים

יונה נעצר באיטליה לפני כ-11 חודשים. הסגרתו לישראל התאפשרה לאחר שהוא הודיע לבית המשפט העליון באיטליה לפני כחודש כי הוא מבקש לבטל את התנגדותו להליך ההסגרה לישראל, ולשוב לארץ.

שבועיים לאחר מכן הודיעה משטרת איטליה לישראל כי יונה הוכרז רשמית כבר הסגרה וניתן להעבירו ישראל. באמצעות עורך דינו יאיר גולן, טען אז יונה כי הגעגועים למשפחה וההבנה שההליכים המשפטים באיטליה עלולים להימשך זמן רב, הם אלו שהביאו אותו לבקש לסיים את ההליך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully