וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שר האוצר - אויב ההשכלה הגבוהה"

פנחס וולף ונעמה טלמור

9.7.2008 / 17:14

כך אמר יו"ר ארגוני הסגל הבכיר, פרופ' צבי הכהן, בתגובה לדברי בר און נגד המרצים. "הסגל הבכיר עובד למעלה מ-50 שעות בשבוע"

"במדינות מתוקנות מקובל ששר שנתפס משקר מעל דוכן הפרלמנט נאלץ להתפטר מתפקידו. חבל שעדיין לא הגענו להיות מדינה מתוקנת שכזו. דברי הבלע של שר האוצר כנגד הסגל הבכיר הינם שקר גס". כך אמר אחר הצהריים (רביעי )יו"ר המועצה המתאמת של ארגוני הסגל הבכיר באוניברסיטאות, פרופ' צבי הכהן בתגובה לדברי בר און היום במליאת הכנסת נגד סגל המרצים.

"דברי בר און במליאה", הוסיף הכהן, "הוכיחו כי שר האוצר הוא אויבה המושבע של ההשכלה הגבוהה בישראל וכי כל מטרתו היא להחליף אותה". עוד אמר, כי "בניגוד לדברי בר און, חברי הסגל הבכיר מקדישים זמן רב ויקר להוראה, מחקר ומינהל אקדמי, ולראיה נתוני הלמ"ס המוכיחם כי הסגל עובד למעלה מ-50 שעות בשבוע.

מוקדם יותר עלה בר און לדוכן הכנסת ותקף בחריפות את סגל המרצים. "תפסיקו להתחבא תחת החצאית של החופש האקדמי. אתם נוסעים לחו"ל במספרים אסטרונומיים. בליל החתימה על ההסכם לקח הסגל הבכיר את כל הכסף לעצמו ואת הסגל הזוטר החליט להפקיר. אחרי זה הם עוד ממשיכים לדבר על בריחת המוחות של המרצים". הוא הוסיף, כי המרצים מלמדים בין אפס לשלוש שעות בשבוע. לדבריו, בתוך עשרה ימים יהוא נסה להביא לפתרון המשבר בין האוצר ומערכת ההשכלה הגבוהה.

"בר און תוקע את המו"מ"

בר און אמר את הדברים במסגרת דיון על הצעת חוק של ח"כ חיים אורון (מרצ) לחיזוק ההשכלה הגבוהה. בדיון השתתפה גם שרת החינוך יולי תמיר, שהזהירה כי "אם המשבר בהשכלה הגבוהה לא יבוא לידי פתרון בשבועות הקרובים, נעמוד בפני מצב ששנת הלימודים הבאה לא תוכל להיפתח ויהיה משבר אמיתי שקשה יהיה לתקנו מאוחר יותר" .

המועצה להשכלה גבוהה מיהרה להגיב לדברי בר און. "הרקע הניהולי של אנשי אגף התקציבים באוצר ויתר הבכירים במשרד אינו מאפשר להם לנהל מערכות מורכבות דוגמת מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל", אמרו. "אנו מקווים ששר האוצר בר און יעמוד בהבטחתו לחברי הכנסת ובימים הקרובים ינהל משא ומתן רציני ותכליתי ולא יגרור רגליים וימשוך זמן כפי שעשה האוצר עד כה".

המשא ומתן בין משרד החינוך למשרד האוצר תקוע בשל סירוב שני הצדדים להיענות לדרישות הצד האחר. תמיר דורשת מהאוצר תקציב של 1.8 מיליארד שקלים, שיתפרס על חמש השנים הקרובות, אך האוצר מסרב לאשר זאת בלי יישום דו"ח שוחט המלא, שכולל העלאת שכר הלימוד לסטודנטים. כמו כן, דורש האוצר להכניס את הסכם השכר שהגיע אליו בתום שביתת המרצים השנה כחלק מתוספת התקציב שתועבר למערכת ההשכלה הגבוהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully