וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תקבל היום את הדו"ח על רון ארד

ניר יהב ויהושע בריינר

7.7.2008 / 8:25

עופר דקל יפגש באירופה עם המתווך הגרמני בעסקת השבויים ויקבל את דו"ח חיזבאללה בנושא. בתמורה תעביר ישראל מידע על דיפלומטים אירנים שנעלמו בלבנון

השלב המקדים לעסקת השבויים עם חיזבאללה יוצא לדרך. הממונה מטעם ראש הממשלה על המשא ומתן לחילופי שבויים עופר דקל יצא אמש (ראשון) לאירופה כדי לקבל מחיזבאללה מידע בעניין הנווט הנעדר רון ארד. לפי התוכנית, דקל יפגש עם המתווך הגרמני בעיסקה ויקבל לידיו את הדו"ח שהכין חיזבאללה בנושא. בתמורה צפויה ישראל למסור דו"ח על ארבעה דיפלומטים אירנים שנעלמו בלבנון.

העיתון הלבנוני "א-ספיר" דיווח, כי דקל ונציג חיזבאללה וופיק ספא חתמו אתמול באופן רשמי על עסקת חילופי השבויים. לפי הדיווח, המתווך הגרמני גרהארד קונארד חתם גם הוא על העסקה. העתק של ההסכם נשלח למזכ"ל האו"ם באן קי מון, שיפקח אחר יישומה.

העיתון מדווח כי העסקה תחל בעוד כשבוע ובשלב ראשון יחזיר חיזבאללה לישראל את שני החיילים החטופים, אלדד רגב ואהוד גולדווסר, וכן חלקי גופות של חיילי צה"ל שנהרגו במלחמת לבנון השנייה. בשלב שני תשחרר ישראל את האסיר הלבנוני סמיר קונטאר וארבעה אסירים נוספים – מוחמד סרור, חוסיין סלימאן, מאהר כוראני וחדר זידאן. בשלב מאוחר יותר תעביר ישראל לחיזבאללה גופות נוספות.

מתכוננים לעסקה

בתוך כך, היום אחר הצהרים צפוי להתחיל תהליך הוצאת חללי הגופות מבית הקברות לחללי האויב בעמיעד. מהמקום יוצאו גופותיהם של לוחמי חיזבאללה ושל פלסטינים שקבורים במקום. אתמול הכריז אלוף פיקוד הצפון גדי איזנקוט על שטח בית הקברות כעל שטח צבאי סגור. במקום תוקם מפקדה מיוחדת ויערך זיהוי של כל גופה על ידי אנשי הרבנות ואנשי השלישות של הפיקוד. בימים האחרונים עסקו בפיקוד בעבודות חישוף בית הקברות ובניקויו, מכיוון שבמקום גדלה מאז המלחמה צמחייה עבותה.

במסגרת עסקת חילופי השבויים בין ישראל לחיזבאללה אמור הארגון לקבל לידיו את גופותיהם של 199 חללים לבנוניים ופלסטיניים, בהם פעילי הארגון שנהרגו במלחמת לבנון השניה והוחזקו בידי ישראל. על פי הדיווחים, הגופות אמורות לעבור לידי ישראל במקביל להעברת חלקי גופות של לוחמי צה"ל, שחלקן נמצאות עדיין בידי חיזבאללה.

על פי פקודות המטכ"ל, העברת גופות חללי האויב אמורות לעבור לרשות האויב רק לאחר טקס צבאי מלא. בנוסף, יש להעביר את הגופות בארונות בלבד. הליך הוצאת הגופות צפוי להיערך מספר ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully