וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סוריה מוכנה לנתק את קשריה עם אירן"

כך אמר מנכ"ל משרד החוץ לשעבר אלון ליאל, על סמך מגעים שהוא מנהל עם גורמים בסוריה. לדבריו, חלה התקדמות בסוגיות הגולן והמים

"סוריה מוכנה לנתק את קשריה עם אירן, אם ארצות הברית תעניק לה גיבוי כלכלי וצבאי". כך אמר מנכ"ל משרד החוץ לשעבר אלון ליאל לעיתון הבריטי "סאנדיי טלגרף". לדברי ליאל, שמנהל זה זמן רב מגעים בלתי רשמיים עם גורמים סוריים, באחרונה גדל הסיכוי להסכם שלום בין ישראל לסוריה, אולם כדי לחתום על הסכם כזה יידרש כנראה ממשל אמריקאי חדש.

"מלבד רמת הגולן", אמר ליאל, "הסורים דורשים גם שינוי בוושינגטון, שיאפשר לשבור את בידודם הבינלאומי". הוא הוסיף, כי כדי להתגבר על הפערים בין ישראל לסוריה יידרשו עוד חודשים של מו"מ. עם זאת, חלה לדבריו התקדמות בסוגיות רמת הגולן והמים.

בתוך כך, גורם בממשלת טורקיה אמר ביום חמישי, כי סוריה וישראל הסכימו לקיים סבב רביעי של שיחות בלתי ישירות ביניהן בסוף יולי. לדבריו, שתי המדינות הסכימו גם על קיום שני סבבי שיחות נוספים, החמישי והשישי במספר, באוגוסט. בפגישה ביולי יוחלט אם השיחות באוגוסט יהיו ישירות או לא.

הסבב השלישי של השיחות התקיים באיסטנבול בשבוע שעבר. "השיחות היו חיוביות והמדינות החלו לדבר על נושאי הליבה. שני הצדדים חזרו והביעו את רצונם המשותף להמשיך בשיחות והסכימו להמשיך להיפגש באופן סדיר", אמר הגורם. בסוף חודש מאי הכריזו סוריה וישראל כי הן מקיימות משא ומתן בחסות טורקית. את ישראל מייצגים יועצו של ראש הממשלה, שלום תורג'מן וראש הסגל במשרדו, יורם טורבוביץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully