וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בצלם": ישראל "מייבשת" את תושבי הגדה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.7.2008 / 7:40

לטענת הארגון, המחסור במים בגדה נובע ממדיניות מפלה של ישראל ויוביל להשלכות קשות על מצבם הבריאותי והכלכלי של עשרות אלפי פלסטינים

"בהמשך הקיץ צפוי לשרור מחסור חמור במים באזורים נרחבים בגדה המערבית" - כך מתריע היום (שלישי) ארגון זכויות האדם "בצלם". הארגון מזהיר כי מחסור זה יוביל להשלכות קשות על מצבם הבריאותי והכלכלי של עשרות אלפי פלסטינים.

לפי נתוני רשות המים הפלסטינית, יחסרו השנה בין 70-40 מיליון מטר מעוקב למילוי צרכי האוכלוסייה בגדה. צריכת המים הממוצעת לנפש בגדה עומדת על כשני שליש מהמומלץ על ידי ארגון הבריאות העולמי למילוי הצרכים המינימליים, ובאזורים מסוימים בצפון הגדה עומדת צריכת המים על שליש מהמומלץ. לדברי "בצלם", צריכת המים הממוצעת של ישראלים גדולה פי 3.5 מזו של פלסטינים.

מ"בצלם" נמסר כי "מצוקת המים הכרונית בשטחים נובעת ברובה ממדיניות מפלה של ישראל בחלוקת מקורות המים המשותפים בגדה המערבית, ומההגבלות שהיא מטילה על ביצוע קידוחים חדשים בידי הרשות הפלסטינית. המצוקה הוחמרה על-ידי רצף של שנים שחונות". הארגון קורא לישראל לאפשר לרשות הפלסטינית לפתח מקורות מים חדשים ולהבטיח אספקת מים לתושבי הגדה.

מחברת 'מקורות' נמסר בתגובה: "בשנת 2007 סיפקה חברת "מקורות", על פי הנחיית הממשלה, ליהודה ושומרון ולבקעת הירדן כ–50 מיליון מטר קוב מים שהם כ–30% אחוז יותר מהסכמי אוסלו. כמויות המים בשנת 2008 לא קטנו, וזאת למרות שבתחומי הקו הירוק חל צמצום גדול מאוד באספקת המים למגזר החקלאי בעקבות 4 שנות בצורת.

"מקורות" מזהה ומתריעה בפני הפלסטינים על גניבות מים מקווי האספקה של "מקורות" המיועדים לצורכי חקלאות פלסטינית. הגניבות משפיעות מאוד על היכולת לספק את צורכי האוכלוסייה כולה ביהודה ושומרון. באזור בית לחם וחברון נרשמות גניבות מים בהיקפים גדולים, שמגיעים עד לכ–50% מכמות המים המסופקת. נוכח מצוקת המים, שהייתה ידועה לנו תוגברה בצפון השומרון ובאזור ג'נין, על פי החלטת ועדת המים המשותפת, אספקת המים לאזור, משלושה מקורות נוספים: ג'למה, יעבד, סאלם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully