וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: חשש מרעידת אדמה בצפון

נעמה טלמור ואייל דץ

30.6.2008 / 10:42

בעקבות תופעה סיסמית חריגה שנרשמה כמה חודשים בדרום לבנון והתגברה לאחרונה, הורה המשרד לבתי החולים ולמד"א להיערך מיידית לרעידת אדמה

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור אבי ישראלי, שיגר היום (שני) מכתב לכל ראשי מערכת הבריאות, כולל בתי החולים ומד"א, בו הוא מבקש להיערך במהירות לקראת אפשרות של רעידת אדמה באזור צפון הארץ. זאת לאחר שוועדה בין משרדית מצאה שעל פי בדיקות ססמוגרפיות, קיים חשש מוחשי לרעידת אדמה בצפון בזמן הקרוב.

ד"ר דני לאור, מנהל האגף לשעת חירום במשרד הבריאות, אמר לוואלה! חדשות כי "לפי הערכת המומחים, בעקבות רצף אדיר של רעידות אדמה שהיו בדרום לבנון עולה הסבירות לרעידת אדמה חזקה שתשפיע על צפון מדינת ישראל". לאור הדגיש כי "איש לא יכול לחזות מתי תתרחש רעידת אדמה". אולם לדבריו, "גם אם יש סבירות נמוכה אנחנו חייבים להיערך, ולכן אנו מעבירים את המידע לכל ארגוני הבריאות, כך שאם חס וחלילה זה יקרה אז לפחות נדע שעשינו את המירב"

"מפברואר ועד היום נמדדו 500 רעידות אדמה באזור דרום לבנון", הסביר לוואלה! חדשות יו"ר ועדת ההיגוי הבין משרדית להערכות לרעידות אדמה, ד"ר אבי שפירא. "רק לשם השוואה, מדובר באזור שאנו רגילים שבתקופת זמן כזו מתרחשת בו רעידת אדמה אחת בממוצע". בעשרת הימים האחרונים של חודש מאי ובתחילת חודש יוני התגברה עוצמת רעידות האדמה באותו מוקד בדרום לבנון ובצפון הארץ, וכמה מהן אף הורגשו.

"מחקרים רבים שהוצגו עי המכון הגיאופיזי הראו כי שינוי שכזה בקצב הפעילות הסיסמית מעלה את ההסתברות להתרחשות רעידת אדמה חזקה יותר", הוסיף מנכ"ל משרד הבריאות. "להערכת הוועדה הבין-משרדית שבדקה את הנושא, עולה הסתברות לרעידת אדמה בעוצמה של שש דרגות בסולם ריכטר בדרום לבנון, אשר תשפיע בעיקר על ישוביי צפון הארץ, מחיפה וצפונה, כולל הרס מבנים ותשתיות".

"לוודא שמישות המכשור הרפואי"

בעקבות זאת, מבקש המנכ"ל במכתבו מכל ארגוני הבריאות, כולל בתי החולים, קופות החולים ומד"א, להיערך מיידית לרעידת האדמה, "על מנת למזער את נזקי רעידת האדמה ולאפשר מתן סיוע מירבי לנפגעים".

על ראשי המערכות לפעול בשני תחומי על מנת לקדם את המוכנות. בראש ובראשונה, עליהם לדאוג למוכנות אישית – הטעמת כללי התנהגות של עובדי מערכת הבריאות בעת רעידת אדמה ולאחריה. בנוסף, עליהם לדאוג מוכנות ארגונית – השלמת נהלים ארגוניים, הכנת סדר פעולות לביצוע על ידי הגורמים השונים לאחר רעידת האדמה.

בנוסף הורה ישראלי לראשי המערכת לבצע הערכות לוגיסטית לשמירה על רמות מלאי נדרשות, בדיקת שמישות מכשור רפואי נדרש, השמשה מיידית של הטלפונים הלוויניים ברשות בתי החולים הכלליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully