וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביצוע עסקת השבויים: שלב אחר שלב

יהושע בריינר

29.6.2008 / 16:38

החילופין יתבצעו בראש הנקרה לאחר שהצדדים יחתמו על ההסכם בתיווך גרמני. בקרוב צפוי הנשיא לחון את סמיר קונטאר

מה צפוי לקרות משהממשלה קיבלה את המתווה להשבת החיילים החטופים אלדד רגב ואהוד גולדווסר? על פי ההסכם עם חיזבאללה, בתמורה להחזרת גולדווסר ורגב, יועברו לישראל דו"ח על היעלמות רון ארד ויתרת חלקי הגופות של חללי צה"ל במלחמת לבנון השניה. בתמורה תשחרר ישראל את סמיר קונטאר, רוצח משפחת הרן, ועוד ארבעה לוחמים לבנונים, ותעביר עשרות גופות של לבנונים, בהן שמונה חללי חיזבאללה.

בשלב הראשון, המתווך הגרמני יחתים את עופר דקל ואת שני נציגי חיזבאללה שאמונים על המשא ומתן על טיוטת ההסכם. בשלב השני, ישראל תעביר למזכ"ל האו"ם את המידע שברשותה לגבי ארבעת הדיפלומטים האירנים שנעלמו בלבנון ב-1982. לאחר מכן, יועבר לישראל דו"ח שהכין חיזבאללה על רון ארד והמאמצים לאתרו, הכולל מפות ותרשימים.

העסקה תצא לפועל לאחר שהנשיא פרס יעניק חנינה לסמיר קונטאר. החנינה תכנס לפועל לאחר 48 שעות, בהן תינתן אפשרות להגיש עתירות נגד העסקה לבג"ץ. בשלב זה, בהנחה שהם אינם בין החיים, יועברו ארונות החטופים לצלב האדום ויתבצע זיהוי DNA. לאחר שיאושר הזיהוי, תתבצע ההחלפה במעבר נקורה שבראש הנקרה. אז יועברו קונטאר וארבעת פעילי חיזבאללה לידי לבנון, ובאותו לילה יועברו גם גופותיהם של 200 לבנונים, וישראל תקבל שרידי גופות של חיילי צה"ל מהמלחמה האחרונה.

במקביל, ייחתם הסכם בין ישראל לחיזבאללה בו ישראל מתחייבת לשחרר כמחווה מספר אסירים פלסטינים בתוך 25 ימים מהשלמת העסקה. המכתב יישלח למזכ"ל האו"ם באן קי מון. על פי דיווח נוסף, ישראל תעביר לחיזבאללה מפות מוקשים בלבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully