וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמדר הרן: "קונטאר הוא לא אסיר פרטי שלי"

נעמה טלמור ופנחס וולף

29.6.2008 / 18:14

הרן, שמשפחתה נרצחה בידי האסיר הלבנוני לפני 29 שנה, אמרה לאחר החלטת הממשלה לשחררו: "נפשי קרועה, אך אני שלמה עם ההחלטה"

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"זה יום עצוב, כואב ונורא מאוד עבורי, אבל גם אם נפשי קרועה, ונפשי קרועה, אני מאוד שלמה עם ההחלטה". כך אמרה הערב (ראשון) סמדר הרן, שבני משפחתה נרצחו על ידי סמיר קונטאר בנהריה בשנת 1979.

לאחר שהממשלה אישרה את עסקת חילופי השבויים עם חיזבאללה, סיפרה הרן במסיבת עיתונאים: "עליתי לקבר של בני משפחתי מתוך מחשבה שיכול להיות שהרוצח שלהם עומד להשתחרר. בלבי סיפרתי להם שעשיתי ככל שיכולתי לעשות במשך 30 שנה כדי שרוצחם יישאר בכלא וששמם של דני, עינת ויעל לא יישכח. ביקשתי את סליחתם על שהפעם לא עלה הדבר בידי".

עם זאת, הדגישה הרן, כי "הרוצח המתועב סמיר קונטאר איננו - ומעולם לא היה - האסיר הפרטי שלי. קונטאר הינו אסיר של מדינת ישראל, ששפטה אותו על פשעיו הרצחניים לחמישה מאסרי עולם. גורלו צריך להיחתך בעת הזו על פי מיטב האינטרסים, הצרכים הביטחוניים, המוסריים והערכיים, המהווים את טובת המדינה ואזרחיה".

הרן גם התייחסה במסיבת העיתונאים להחלטתה לשמור על פרופיל תקשורתי נמוך עד כה. לדבריה, היא העדיפה שלא לשחק לידי נסראללה, שנוקט ב"טקטיקה צינית" ואינו בוחל בשום אמצעי לקידום צרכיו.

"אל תתחשבו בכאבי האישי"

מוקדם יותר, השר לביטחון פנים אבי דיכטר הקריא בישיבת הממשלה, בה נדונה עסקת השבויים, מכתב שקיבל מסמדר הרן. במכתבה ביקשה הרן, שכאבה האישי לא יהווה שיקול בדיון, אלא "מהות הסוגיה לעומקה, על כל היבטיה והשלכותיה".

לדבריה, "את משא הכאב והגעגועים לאהוביי דני, עינת ויעל שנלקחו ממני באכזריות כה רבה אשא כל חיי, לצד זה אינני שוכחת את סבלם של משפחות רגב, גולדווסר, ארד ושליט". הרן חתמה את הדברים באמריה, לפיה "גם אם עדיין קשה לי הדבר, לא אצא מול אף החלטה שתתקבל כאן היום. גם אם נפשי תקרע, לבי שלם".

לדברי השר דיכטר, הוא התייחס בשיקוליו בעד ונגד העסקה לשלוש זוויות, והן משפחות החטופים, משפחות נפגעי הטרור וצה"ל. לדבריו, "הרמטכ"ל הביע את תמיכתו בעסקה, משפחות החטופים הביאו את עמדתם בקול רם וברור ולכן פניתי לשמוע את סמדר הרן". דיכטר סיכם את דבריו ואמרי כי מאחר שהועבר בדיון "שקונטאר איננו מנוס אפקטיבי לשיפור גורלו של רון ארד ברמה הנדרשת, החלטתי לתמוך בעסקה ואני ממליץ שתמיכת השרים תהיה גורפת ופה אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully